Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • IT.Branschen Sveriges enda branschtidning för IT-återförsäljare.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • CFO World Nätverket för Sveriges ekonomiproffs.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Adobe
Adobe
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Låt kundens kontext skapa webbsidan

Adobe 2014-11-27

Låt kundens kontext skapa webbsidan
Anpassning av webbsidan till kunden är ett sätt att förhöja webbupplevelsen. Låt webben ge kunden ett erbjudande som passar oavsett tillfälle och sammanhang.
10 vägar till Cross-Channel-Marketing

Adobe 2017-02-15

10 vägar till Cross-Channel-Marketing
Måste man va raketforskare för att göra Cross-Channel-Marketing? Nej, men om man försöker göra allt på en gång, i alla kanaler, med alla kampanjer, mot alla kunder, på en gång, med vinst direkt, kommer det bli ganska komplext, oöverskådligt och jobbigt. Backa, andas, tänk divide and conquer, och läs detta whitepaper från Adobe.
Digitalisering börjar med dokumentflöden

Adobe 2016-09-16

Digitalisering börjar med dokumentflöden
Digitaliseringsprocessen börjar i dokumenthanteringen och det handlar om något djupare än att arbeta med digitala versioner av pappersdokument. Digitalisering handlar om att ta bort de hinder som utgörs av informationssilos och processer med vattentäta skott. Detta öppnar för ökad effektivitet, lägre kostnader, ökad säkerhet och en mer flexibel organisation.
Så maxar du din e-postmarknadsföring

Adobe 2017-06-13

Så maxar du din e-postmarknadsföring
Email Service Providers (ESP) hanterar e-postutskick med hjälp av mottagarlistor och design av innehållet. Men räcker det? Ett ESP-system kan ju till exempel inte hantera och infoga information du har tillgång till genom andra kanaler. I synnerhet inte automatiserat och i realtid, vilket är väldigt synd med tanke på att e-post är den mest använda och mest pålitliga kanalen, med hög ROI. Detta whitepaper från Adobe visar hur du kan berika och vitalisera dina e-postkampanjer med all slags relevant data.
En kund – ett budskap – många kanaler

Adobe 2015-01-23

En kund – ett budskap – många kanaler
Integrerad marknadsföring och kräver ingående analys av kundernas beteende. Bara ett av tio företag gör det, enligt Adobes siffror. Läs om framgångsfaktorerna i detta whitepaper.
Bli expert på Customer Messaging

Adobe 2015-11-10

Bli expert på Customer Messaging
Interagera med kunderna på ett smart sätt - där och då det är relevant och motiverat. SMS, MMS, Push-medelanden och In-app-meddelanden är de fyra primära kanalerna i det mobila ekosystemet. Tillsamman eller i valda delar har de en enorm potential att interagera med kunderna på ett smart sätt, med betoning på smart, det vill säga inte på ett påträngande sätt, utan just där och då det är relevant och motiverat.
Deliver next-generation digital customer experiences across online

Adobe 2016-04-25

Deliver next-generation digital customer experiences across online
Adobe Experience Manager, an industry leader in web experience management, enables organizations to create, manage, and optimize digital customer experiences across an increasingly fragmented number of channels including web, mobile apps and sites, and social communities that build brand loyalty and drive demand.
Varför Lead Nurturing?

Adobe 2015-09-03

Varför Lead Nurturing?
Länge handlade marknadsförarnas leads-verksamhet om kvantitet – ju fler leads, desto bättre. Det såg bra ut i rapporterna. Tyvärr såg det inte lika bra ut för säljarna som ofta fick hantera leads av låg kvalitet. Idag är vi mitt inne i en process där marknadsförare skiftar fokus mot kvalitet. Lead Nurturing är en viktig del av arbetet att föra leads till affär.
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring

Adobe 2015-11-17

Ingen får sparken för datadriven marknadsföring
Datadriven marknadsföring är ett mycket kraftfullt koncept för att nå nya kunder och behålla de gamla genom smartare kommunikation baserat på vad du vet om kunden. Samla data från olika källor, skapa riktade, personaliserade upplevelser och kommunicera smart - allt i samma molntjänst.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN ADOBE
Namn Företag Datum
Contextual Marketing på 5 minuter
Contextual Marketing på 5 minuter (803 KB)
Adobe 2017-06-29
Så maxar du din e-postmarknadsföring
Så maxar du din e-postmarknadsföring (2,7 MB)
Adobe 2017-06-13
10 vägar till Cross-Channel-Marketing
10 vägar till Cross-Channel-Marketing (1,4 MB)
Adobe 2017-02-15
Marknadsföringens bäst-i-test
Marknadsföringens bäst-i-test (576 KB)
Adobe 2017-01-09
Så testar du din marknadsföring
Så testar du din marknadsföring (2,3 MB)
Adobe 2016-12-21
Marknadsförarens guide till Analytics
Marknadsförarens guide till Analytics (12,5 MB)
Adobe 2016-12-20
Kontextuell e-postmarknadsföring
Kontextuell e-postmarknadsföring (127 KB)
Adobe 2016-12-20
Skapa kundkontakt i mobilen
Skapa kundkontakt i mobilen (3,9 MB)
Adobe 2016-12-16
Så lyckas du med din CX-strategi
Så lyckas du med din CX-strategi (401 KB)
Adobe 2016-12-01
Digitalisering börjar med dokumentflöden
Digitalisering börjar med dokumentflöden (3,9 MB)
Adobe 2016-09-16
Trött på att signera för hand?
Trött på att signera för hand? (262 KB)
Adobe 2016-06-01
Deliver next-generation digital customer experiences across online
Deliver next-generation digital customer experiences across online (406 KB)
Adobe 2016-04-25
Digitala trender 2016
Digitala trender 2016 (2,3 MB)
Adobe 2016-04-06
Forrester Wave: WCM für alle
Forrester Wave: WCM für alle (644 KB)
Adobe 2016-04-06
Kontextuell upplevelse på 5 minuter
Kontextuell upplevelse på 5 minuter (512 KB)
Adobe 2016-04-06
Helt digitala affärsprocesser
Helt digitala affärsprocesser (264 KB)
Adobe 2016-03-21
Så väljer du verktyg för Content Marketing
Så väljer du verktyg för Content Marketing (919 KB)
Adobe 2016-02-16
State of Content Marketing 2016
State of Content Marketing 2016 (1,9 MB)
Adobe 2016-02-05
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring (1,5 MB)
Adobe 2015-11-17
Tekniktest för CMO
Tekniktest för CMO (405 KB)
Adobe 2015-11-13
Bli expert på Customer Messaging
Bli expert på Customer Messaging (1,6 MB)
Adobe 2015-11-10
Optimera digitala upplevelser
Optimera digitala upplevelser (1,4 MB)
Adobe 2015-10-23
Så lyckas du med Marketing Automation
Så lyckas du med Marketing Automation (847 KB)
Adobe 2015-09-03
Varför Lead Nurturing?
Varför Lead Nurturing? (708 KB)
Adobe 2015-09-03
Vad är Touchpoint marketing?
Vad är Touchpoint marketing? (5,1 MB)
Adobe 2015-08-06
Trender inom Content Marketing
Trender inom Content Marketing (691 KB)
Adobe 2015-06-24
Kreativitet som affärsplan
Kreativitet som affärsplan (467 KB)
Adobe 2015-06-09
Älskad reklam?
Älskad reklam? (690 KB)
Adobe 2015-05-29
Mobilstrategi : följ användarna
Mobilstrategi : följ användarna (211 KB)
Adobe 2015-02-03
En kund – ett budskap – många kanaler
En kund – ett budskap – många kanaler (6,6 MB)
Adobe 2015-01-23
Vill du testa din Big data-mognad?
Vill du testa din Big data-mognad? (1,3 MB)
Adobe 2014-12-02
Låt kundens kontext skapa webbsidan
Låt kundens kontext skapa webbsidan (512 KB)
Adobe 2014-11-27
Chefens manual till digital analys
Chefens manual till digital analys (1,0 MB)
Adobe 2014-05-22
Responsiv design – tips om effektiv design
Responsiv design – tips om effektiv design (545 KB)
Adobe 2014-02-17

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2016 International Data Group