Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Adobe
Adobe
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Så testar du din marknadsföring

Adobe 2016-12-21

Så testar du din marknadsföring
Hur många sätt kan man testa på? Du kanske redan vet. Det finns många sätt och många variabler när man undersöker marknadsföringens slagkraft. Problemet är att hinna pröva allt. Man ska ju sälja också. Men – enbart magkänsla är inget alternativ. För det finns verktyg som sköter allt från enkla A/B-tester till multivariata tester i stort sett automatiskt. Resultatet får du i tydliga diagram. I detta whitepaper berättar Adobe hur du identifierar de svaga punkterna i din marknadsföring och satsar hårdare på de starka.
En kund – ett budskap – många kanaler

Adobe 2015-01-23

En kund – ett budskap – många kanaler
Integrerad marknadsföring och kräver ingående analys av kundernas beteende. Bara ett av tio företag gör det, enligt Adobes siffror. Läs om framgångsfaktorerna i detta whitepaper.
Tekniktest för CMO

Adobe 2015-11-13

Tekniktest för CMO
Är du Strategist, Pragmatist eller Laggard? Svara på 20 frågor så är svaret givet. Men detta whitepaper från Forrester Reaserch och Adobe Marketing Cloud är mer än bara ett enkelt test. Kontentan är att det är viktigt att du som marknadsförare deltar i inköpsprocessen av dina tekniska verktyg - verktyg som blir allt mer strategiskt viktiga för att nå nya kunder och behålla de gamla.
10 vägar till Cross-Channel-Marketing

Adobe 2017-02-15

10 vägar till Cross-Channel-Marketing
Måste man va raketforskare för att göra Cross-Channel-Marketing? Nej, men om man försöker göra allt på en gång, i alla kanaler, med alla kampanjer, mot alla kunder, på en gång, med vinst direkt, kommer det bli ganska komplext, oöverskådligt och jobbigt. Backa, andas, tänk divide and conquer, och läs detta whitepaper från Adobe.
Cross-channel från kakafoni till symfoni

Adobe 2017-10-02

Cross-channel från kakafoni till symfoni
Kundens bild av ditt företag är ditt företag. All personlig marknadsföring bygger på den insikten. Alla kontaktytor måste forma kundens bild av företaget. Och för att knyta kunderna närmare till ditt företag måste du ge dem information och erbjudanden som visar att ditt företag passar varje enskild kund som hand i handske. Här beskriver Adobe hur du samordnar marknadsföring genom alla kanaler.
IDC: Börja med dokumentflöden

Adobe 2017-12-08

IDC: Börja med dokumentflöden
Valutan i dina digitala processer är dokument och data. Digitalisering stoppar inte vid digitala versioner av analoga system på papper. Digitalisering knyter samman, överbryggar och möjliggör. Att dela data inom organisationer är grunden till utveckling och innovation. Digitalisering är den "Tredje plattformen" och bygger på teknik från molntjänster, mobilitet och Big Data. Läs hur du börjar i detta whitepaper från Adobe.
Så lyckas du med Marketing Automation

Adobe 2015-09-03

Så lyckas du med Marketing Automation
Marketing Automation (MA) är den saknade pusselbiten för att nå en holistisk överblick över informationen företagets digitala kunder lämnar efter sig. Säljarna har sitt CRM och kundtjänsten har sina anpassade system, men Marknadsavdelningen behöver också sitt superverktyg. Nu finns MA, men missuppfattningarna är många. Detta whitepaper från Adobe Marketing Cloud reder ut begreppen.
Kontextuell upplevelse på 5 minuter

Adobe 2016-04-06

Kontextuell upplevelse på 5 minuter
Personalisering är hett. Att ge kunden en personlig upplevelse av innehållet är närmast ett mantra. Kontextuell användarupplevelse är personlig OCH situationsanpassad. Enligt detta whitepaper från Forrester börjar många för stort i sina personaliseringsprojekt. Det är onödigt. Börja smått och väx med uppgiften är smartare. Och du behöver inte redan vara personlig för att bli kontextuell.
11 precisionsverktyg för epost

Adobe 2017-10-27

11 precisionsverktyg för epost
Kirurgisk precision behövs. Kunderna – existerande och potentiella – har blivit experter på att filtrera och sålla. Du måste höras genom bruset. En data management platform, DMP, för marknadsföring måste därför vara mycket mer än ett kontaktregister. Den måste kunna personanpassa informationen och samordna kampanjer över alla kanaler. I detta whitepaper från Adobe utvärderar Forrester 11 plattformar för DMP.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN ADOBE
Namn Företag Datum
IDC: Börja med dokumentflöden
IDC: Börja med dokumentflöden (3,9 MB)
Adobe 2017-12-08
Spam eller information - 10 råd om epost
Spam eller information - 10 råd om epost (785 KB)
Adobe 2017-10-27
11 precisionsverktyg för epost
11 precisionsverktyg för epost (384 KB)
Adobe 2017-10-27
Så blir du klickexpert på 5 minuter
Så blir du klickexpert på 5 minuter (1,1 MB)
Adobe 2017-10-24
ABC för mobilmarknadsföring
ABC för mobilmarknadsföring (3,9 MB)
Adobe 2017-10-20
Spåra kunden med datadriven marknadsföring
Spåra kunden med datadriven marknadsföring (12,5 MB)
Adobe 2017-10-20
Cross-channel från kakafoni till symfoni
Cross-channel från kakafoni till symfoni (898 KB)
Adobe 2017-10-02
3 steg till Cross-Channel-Marketing
3 steg till Cross-Channel-Marketing (3,2 MB)
Adobe 2017-08-24
Contextual Marketing på 5 minuter
Contextual Marketing på 5 minuter (803 KB)
Adobe 2017-06-29
Så maxar du din e-postmarknadsföring
Så maxar du din e-postmarknadsföring (2,7 MB)
Adobe 2017-06-13
10 vägar till Cross-Channel-Marketing
10 vägar till Cross-Channel-Marketing (1,4 MB)
Adobe 2017-02-15
Marknadsföringens bäst-i-test
Marknadsföringens bäst-i-test (576 KB)
Adobe 2017-01-09
Så testar du din marknadsföring
Så testar du din marknadsföring (2,3 MB)
Adobe 2016-12-21
Kontextuell e-postmarknadsföring
Kontextuell e-postmarknadsföring (127 KB)
Adobe 2016-12-20
Så lyckas du med din CX-strategi
Så lyckas du med din CX-strategi (401 KB)
Adobe 2016-12-01
Trött på att signera för hand?
Trött på att signera för hand? (262 KB)
Adobe 2016-06-01
Deliver next-generation digital customer experiences across online
Deliver next-generation digital customer experiences across online (406 KB)
Adobe 2016-04-25
Forrester Wave: WCM für alle
Forrester Wave: WCM für alle (644 KB)
Adobe 2016-04-06
Kontextuell upplevelse på 5 minuter
Kontextuell upplevelse på 5 minuter (512 KB)
Adobe 2016-04-06
Digitala trender 2016
Digitala trender 2016 (2,3 MB)
Adobe 2016-04-06
Helt digitala affärsprocesser
Helt digitala affärsprocesser (264 KB)
Adobe 2016-03-21
Så väljer du verktyg för Content Marketing
Så väljer du verktyg för Content Marketing (919 KB)
Adobe 2016-02-16
State of Content Marketing 2016
State of Content Marketing 2016 (1,9 MB)
Adobe 2016-02-05
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring (1,5 MB)
Adobe 2015-11-17
Tekniktest för CMO
Tekniktest för CMO (405 KB)
Adobe 2015-11-13
Bli expert på Customer Messaging
Bli expert på Customer Messaging (1,6 MB)
Adobe 2015-11-10
Optimera digitala upplevelser
Optimera digitala upplevelser (1,4 MB)
Adobe 2015-10-23
Varför Lead Nurturing?
Varför Lead Nurturing? (708 KB)
Adobe 2015-09-03
Så lyckas du med Marketing Automation
Så lyckas du med Marketing Automation (847 KB)
Adobe 2015-09-03
Vad är Touchpoint marketing?
Vad är Touchpoint marketing? (5,1 MB)
Adobe 2015-08-06
Trender inom Content Marketing
Trender inom Content Marketing (691 KB)
Adobe 2015-06-24
Kreativitet som affärsplan
Kreativitet som affärsplan (467 KB)
Adobe 2015-06-09
Älskad reklam?
Älskad reklam? (690 KB)
Adobe 2015-05-29
Mobilstrategi : följ användarna
Mobilstrategi : följ användarna (211 KB)
Adobe 2015-02-03
En kund – ett budskap – många kanaler
En kund – ett budskap – många kanaler (6,6 MB)
Adobe 2015-01-23
Vill du testa din Big data-mognad?
Vill du testa din Big data-mognad? (1,3 MB)
Adobe 2014-12-02
Låt kundens kontext skapa webbsidan
Låt kundens kontext skapa webbsidan (512 KB)
Adobe 2014-11-27
Chefens manual till digital analys
Chefens manual till digital analys (1,0 MB)
Adobe 2014-05-22
Responsiv design – tips om effektiv design
Responsiv design – tips om effektiv design (545 KB)
Adobe 2014-02-17

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group