Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Adobe
Adobe
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Trött på att signera för hand?

Adobe 2016-06-01

Trött på att signera för hand?
Förvisso är det fint med teknik som fungerar efter 4600 år, men kan man kalla en organisation ”digital” om man printar ut digitala dokument, skriver under med bläck, scannar in dokumentet (igen?!) och skickar det elektroniskt till mottagaren? Det känns inte så. I Sverige (och många andra länder) har vi alla tekniska och legala förutsättningar att lämna bläckpennan för e-signaturer.
Varför Lead Nurturing?

Adobe 2015-09-03

Varför Lead Nurturing?
Länge handlade marknadsförarnas leads-verksamhet om kvantitet – ju fler leads, desto bättre. Det såg bra ut i rapporterna. Tyvärr såg det inte lika bra ut för säljarna som ofta fick hantera leads av låg kvalitet. Idag är vi mitt inne i en process där marknadsförare skiftar fokus mot kvalitet. Lead Nurturing är en viktig del av arbetet att föra leads till affär.
Digitalisering börjar med dokumentflöden

Adobe 2016-09-16

Digitalisering börjar med dokumentflöden
Digitaliseringsprocessen börjar i dokumenthanteringen och det handlar om något djupare än att arbeta med digitala versioner av pappersdokument. Digitalisering handlar om att ta bort de hinder som utgörs av informationssilos och processer med vattentäta skott. Detta öppnar för ökad effektivitet, lägre kostnader, ökad säkerhet och en mer flexibel organisation.
Så maxar du din e-postmarknadsföring

Adobe 2017-06-13

Så maxar du din e-postmarknadsföring
Email Service Providers (ESP) hanterar e-postutskick med hjälp av mottagarlistor och design av innehållet. Men räcker det? Ett ESP-system kan ju till exempel inte hantera och infoga information du har tillgång till genom andra kanaler. I synnerhet inte automatiserat och i realtid, vilket är väldigt synd med tanke på att e-post är den mest använda och mest pålitliga kanalen, med hög ROI. Detta whitepaper från Adobe visar hur du kan berika och vitalisera dina e-postkampanjer med all slags relevant data.
Älskad reklam?

Adobe 2015-05-29

Älskad reklam?
Läs vidare för att förstå vilken psykologisk effekt ditt budskap har på en person. Och hur du kan vända den till din fördel.
Så väljer du verktyg för Content Marketing

Adobe 2016-02-16

Så väljer du verktyg för Content Marketing
Vilka är behoven av verktyg bland marknadsförare och andra som jobbar med Content Marketing, och vilka är leverantörerna att räkna med. Svar ges i denna rapport som dessutom ger dig en genomgång av alla leverantörer du behöver ha koll på.
Låt kundens kontext skapa webbsidan

Adobe 2014-11-27

Låt kundens kontext skapa webbsidan
Anpassning av webbsidan till kunden är ett sätt att förhöja webbupplevelsen. Låt webben ge kunden ett erbjudande som passar oavsett tillfälle och sammanhang.
Marknadsföringens bäst-i-test

Adobe 2017-01-09

Marknadsföringens bäst-i-test
Många företag ägnar sig åt A/B-tester, men bara just A/B-tester, och bara på webben och bara inom vissa delar eller typer av kundinteraktioner. Enligt denna rapport från Forrester finns det mycket att vinna för företagen genom att de anammar en modell bestående av fyra dimensioner av online-tester. Denna modell ökar markant förståelsen för hur kunderna interagerar med företagets samtliga kanaler, under alla delar av kundresan, och leder till högre avkastning.
Marknadsförarens guide till Analytics

Adobe 2016-12-20

Marknadsförarens guide till Analytics
Hur kan du nyttja data och information om kunderna på ett så effektivt sätt som möjligt? Ny teknik med förfinade algoritmer har en närmast magisk förmåga att förfina din marknadsföring och dina kampanjer så att interaktionen med kunderna blir både mer personlig och relevant. I realtid. Läs om hur det går till i detta whitepaper från Adobe Marketing Cloud.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN ADOBE
Namn Företag Datum
Cross-channel från kakafoni till symfoni
Cross-channel från kakafoni till symfoni (898 KB)
Adobe 2017-10-02
3 steg till Cross-Channel-Marketing
3 steg till Cross-Channel-Marketing (3,2 MB)
Adobe 2017-08-24
Contextual Marketing på 5 minuter
Contextual Marketing på 5 minuter (803 KB)
Adobe 2017-06-29
Så maxar du din e-postmarknadsföring
Så maxar du din e-postmarknadsföring (2,7 MB)
Adobe 2017-06-13
10 vägar till Cross-Channel-Marketing
10 vägar till Cross-Channel-Marketing (1,4 MB)
Adobe 2017-02-15
Marknadsföringens bäst-i-test
Marknadsföringens bäst-i-test (576 KB)
Adobe 2017-01-09
Så testar du din marknadsföring
Så testar du din marknadsföring (2,3 MB)
Adobe 2016-12-21
Marknadsförarens guide till Analytics
Marknadsförarens guide till Analytics (12,5 MB)
Adobe 2016-12-20
Kontextuell e-postmarknadsföring
Kontextuell e-postmarknadsföring (127 KB)
Adobe 2016-12-20
Skapa kundkontakt i mobilen
Skapa kundkontakt i mobilen (3,9 MB)
Adobe 2016-12-16
Så lyckas du med din CX-strategi
Så lyckas du med din CX-strategi (401 KB)
Adobe 2016-12-01
Digitalisering börjar med dokumentflöden
Digitalisering börjar med dokumentflöden (3,9 MB)
Adobe 2016-09-16
Trött på att signera för hand?
Trött på att signera för hand? (262 KB)
Adobe 2016-06-01
Deliver next-generation digital customer experiences across online
Deliver next-generation digital customer experiences across online (406 KB)
Adobe 2016-04-25
Kontextuell upplevelse på 5 minuter
Kontextuell upplevelse på 5 minuter (512 KB)
Adobe 2016-04-06
Forrester Wave: WCM für alle
Forrester Wave: WCM für alle (644 KB)
Adobe 2016-04-06
Digitala trender 2016
Digitala trender 2016 (2,3 MB)
Adobe 2016-04-06
Helt digitala affärsprocesser
Helt digitala affärsprocesser (264 KB)
Adobe 2016-03-21
Så väljer du verktyg för Content Marketing
Så väljer du verktyg för Content Marketing (919 KB)
Adobe 2016-02-16
State of Content Marketing 2016
State of Content Marketing 2016 (1,9 MB)
Adobe 2016-02-05
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring (1,5 MB)
Adobe 2015-11-17
Tekniktest för CMO
Tekniktest för CMO (405 KB)
Adobe 2015-11-13
Bli expert på Customer Messaging
Bli expert på Customer Messaging (1,6 MB)
Adobe 2015-11-10
Optimera digitala upplevelser
Optimera digitala upplevelser (1,4 MB)
Adobe 2015-10-23
Varför Lead Nurturing?
Varför Lead Nurturing? (708 KB)
Adobe 2015-09-03
Så lyckas du med Marketing Automation
Så lyckas du med Marketing Automation (847 KB)
Adobe 2015-09-03
Vad är Touchpoint marketing?
Vad är Touchpoint marketing? (5,1 MB)
Adobe 2015-08-06
Trender inom Content Marketing
Trender inom Content Marketing (691 KB)
Adobe 2015-06-24
Kreativitet som affärsplan
Kreativitet som affärsplan (467 KB)
Adobe 2015-06-09
Älskad reklam?
Älskad reklam? (690 KB)
Adobe 2015-05-29
Mobilstrategi : följ användarna
Mobilstrategi : följ användarna (211 KB)
Adobe 2015-02-03
En kund – ett budskap – många kanaler
En kund – ett budskap – många kanaler (6,6 MB)
Adobe 2015-01-23
Vill du testa din Big data-mognad?
Vill du testa din Big data-mognad? (1,3 MB)
Adobe 2014-12-02
Låt kundens kontext skapa webbsidan
Låt kundens kontext skapa webbsidan (512 KB)
Adobe 2014-11-27
Chefens manual till digital analys
Chefens manual till digital analys (1,0 MB)
Adobe 2014-05-22
Responsiv design – tips om effektiv design
Responsiv design – tips om effektiv design (545 KB)
Adobe 2014-02-17

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2016 International Data Group