Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Element
Element
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Proffsens bästa whitepaper-tips

Element 2016-01-27

Proffsens bästa whitepaper-tips
Hur blir ni relevanta för kunderna? Hur visar ni att ni sitter på stor kunskap inom ert område? Hur skaffar du som marknadsförare nedladdningsbara material som genererar leads från er sajt? Svar: whitepapers! Detta meta-whitepaper från Element är i sig ett bra exempel på hur bra whitepapers bör se ut (fattas bara annat) och det ger professionell vägledning till hur du kan producera whitepapers för ditt företag.
Marketing Automation – när du som CMO vill imponera på VD

Element 2014-02-05

Marketing Automation – när du som CMO vill imponera på VD
Istället för att famla i blindo om vad era digitala marknadsföringsaktivitet ger för ROI – skaffa analysglasögon i form av Marketing Automation.
Marknadschefens guide till Marketing Automation

Element 2016-01-27

Marknadschefens guide till Marketing Automation
Ger säljarna sin tid åt rätt leads? När den blivande kunden nästan väntar på att bli uppringd är det hög tid för personligt samtal. Men att försöka övertala alla som har klickat på en annons är i många fall bortkastad tid. Det finns ändå sätt att bygga upp en relation. Men hur differentierar företaget leads? Svaret är Marketing Automation.
5 steg till CRM

Element 2015-10-29

5 steg till CRM
CRM-system brukar ofta och ganska snabbt hamna på IT-bordet. Men egentligen handlar det om hur du som företag förhåller dig till dina potentiella och befintliga kunder. CRM-systemet måste få inta sin plats ur ett köpprocess- och användbarhetsperspektiv.
Välj rätt Marketing Automation

Element 2016-03-07

Välj rätt Marketing Automation
Act-On, Salesforce Pardot, Hubspot, Marketo eller Oracle Eloqua? Alla fem ligger i Gartners ”Magic Quadrant”, men vilka är för- och nackdelarna, för vem är de avsedda, hur ser pris- och supportalternativen ut, vilka funktioner har de, och hur integrerar de med ert CRM? Läs och få svar.
[leads] 5 sätt att öka avsluten

Element 2016-03-03

[leads] 5 sätt att öka avsluten
Endast tio procent av säljinsatser på kvalificerade leads leder till avslut. Ny forskning visar tydligt vilka arbetssätt och åtgärder som ligger bakom en högre avslutsandel vid komplex B2B-försäljning. Läs om fem goda råd för att öka avsluten.
10 VD-frågor till marknadschefen

Element 2015-12-08

10 VD-frågor till marknadschefen
Kan du som marknadschef bevisa att era marknadsföringsinsatser ger konkreta resultat i form av ökad försäljning? Marknad och sälj är inte längre två separata avdelningar. De är början och slutet på en process. IT har gett företagen verktyg för att överblicka och integrera den processen. Men om man fortsätter att jobba som man alltid har gjort är de nya verktygen bortkastade pengar.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group