Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Genesys
Genesys
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst

Genesys 2013-01-08

Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Läs mer i detta whitepaper om hur Genesys SIP-lösning kan ge företaget effektivare kundtjänst till lägre kostnad.
Koll på kunden, inte kanalen

Genesys 2017-08-23

Koll på kunden, inte kanalen
De flesta normala kunder vet inte ens vad ”kanal” är. När ”Omnichannel” fungerar som bäst smälter kontaktvägarna ihop till en vy, men det kräver system och kundtjänst som fokuserar på kunden och hanterar kanaler sömlöst. Handen på hjärtat, är det ens viktigt om ärendet kom in via telefon eller Facebook? Nej, det viktiga är att kunden och kundens ärende hanteras rätt och smidigt. Läs mer i detta whitepaper från Genesys.
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet

Genesys 2017-08-11

10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
Man slipper hårdvara som ska servas och uppdateras – och som krånglar. Men vad förlorar man? Kundcenter – telefoni, e-post, sms – som molntjänst ser ut som lösningen som alla väljer när det blir dags. Men sakta i backarna. Varje organisation har unika behov och en storlek passar inte alla. Här ger Genesys tio goda råd för dig som på allvar funderar på att flytta kundtjänsten till molnet.
BPM för kundtjänst

Genesys 2014-03-07

BPM för kundtjänst
I detta whitepaper beskrivs hur företag kan förbättra kundupplevelsen samtidigt som kostnaderna minskas.
Kundkontakt utan labyrinter

Genesys 2017-09-12

Kundkontakt utan labyrinter
Att bli kopplad från kö till kö är inget som förbättrar kundupplevelsen. Och ärendet tappas ofta bort på vägen, så kunden måste ta hela historien från början – ibland flera gånger. Spaghetti routing heter det på engelska när kunderna slussas runt. Att kundkontakten kan ske genom många olika kanaler – telefon, mejl, sociala medier – gör inte saken enklare. Här föreslår OmniChannel en radikal förenkling.
Så möter du rika 30-åringar

Genesys 2016-09-06

Så möter du rika 30-åringar
Ditt företag växer, och med det komplexiteten i hur du bemöter kunderna på rätt sätt, över rätt kanal och i rätt tid. Varje kategori av kunder (ålder, inkomst, m.m.) har sina favoriter när de tar kontakt med ditt företag i ett specifikt ärende. Skickliga företag vet att samordna kanalerna så kunden alltid blir nöjd. Gissa vilket sätt rika 30-åringar vill ta kontakt med dig?
Fem trender på fem minuter

Genesys 2016-05-02

Fem trender på fem minuter
Vad har fem nya trender gemensamt? Att det behövs mer. Mer minne, fler processorcykler, snabbare datakommunikation. Det gäller Internet of Things, det gäller storskalig dataanalys, det gäller Internet of anställda. I detta whitepaper beskriver Interactive Intelligence fem IT-trender som företag måste förhålla sig till. Vad förenar dem? Svar: Att det kan vara dags att gå över till molnet.
Frånsprungen - det nya normala

Genesys 2016-09-06

Frånsprungen - det nya normala
Det är därför du ska vara onormal. Det är nämligen normalt att kunder avbryter köp vid minsta motstånd, det är normalt att de använder femtioelva kommunikationskanaler, och det är helt normalt att de blir sura för att du inte svarade innan de ställt frågan. Skämt åsido, men det ÄR normalt att många företag med kundservice har problem med hanteringen av nya generationer kunder. Bli inte en av dem.
Kundtjänstens överlevnadsguide

Genesys 2017-04-24

Kundtjänstens överlevnadsguide
Den sammantagna kundupplevelsen, det kunden tar med sig, består av flera kontaktpunkter där kunden kan uppleva olika nivåer av tillfredställelse och där du som tillhandahållare av en produkt eller tjänst kan styra hur kunden upplever varje interaktion. Den så kallade kundresan är alla dessa interaktioner tillsammans, och resan bör avslutas med en positiv interaktion. Genesys har i detta whitepaper tagit fram en best practise som förklarar hur kundresan kan mätas och optimeras, både för kunden och för er nivå av service och era värderingar som varumärke.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2016 International Data Group