Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök

Så övertygar du människor med data

Så övertygar du människor med data
Enligt en Stanford-forskare har människor 22 gånger större förmåga att komma ihåg, och ta till sig, en berättelse än de fakta berättelsen bygger på. Människor har berättandet i sitt DNA. Efter arbetet med din analys, när du vill få människor att förstå, och agera på, de resultat du kommit fram till, når du mycket större framgång om du förstår hur du skapar ett narrativ kring dina resultat. Detta utmärka whitepaper från CITO Research, sponsrat av Qlik, förklarar hur du skapar en berättelse av data.
Språk: English Format: PDF Filstorlek: 2,1 MB Publicerat: 2017-09-25
För att få tillgång till detta, vänligen ange dina kontaktuppgifter nedan

OBS! En länk till detta dokument kommer att skickas till den angivna e-postadressen.

Jag vill att mina uppgifter automatiskt fylls i vid nästa besök.

Obligatoriska fält markerade med *
 
SENASTE
Du har nått slutet av sidan.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2016 International Data Group