Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • IT.Branschen Sveriges enda branschtidning för IT-återförsäljare.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • CFO World Nätverket för Sveriges ekonomiproffs.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från ServiceMax
ServiceMax
 
UTVALDA WHITEPAPERS
[reserach] IoT för Serviceorganisationer

ServiceMax 2017-05-09

[reserach] IoT för Serviceorganisationer
IoT har potentialen att förändra affärsmodeller för många företag, och skapa nya affärsmöjligheter för både etablerade och nya företag. För serviceorganisationer är detta särskilt tydligt. IoT-tekniken har redan etablerat sig inom områden som till exempel elmätare som skickar abonnentdata till elleverantören, men utvecklingen fortsätter i oförminskad takt, och serviceorganisationer ser en stor möjlighet att ge kunderna service på en nivå som tidigare inte var möjligt. Läs mer i denna undersökningsrapport från ServiceMAX.
Uppkopplade produkter större än IoT

ServiceMax 2017-05-22

Uppkopplade produkter större än IoT
Volvos VD lär ha yttrat att Volvo nu är ett mjukvaruföretag. Visst, det ingår fortfarande en hel del hårt stål i en bil, men utvecklingen av uppkopplade ”smarta” produkter gör ändå uttalandet relevant. Uppkopplade produkter är större än IoT; Internet ger uppkopplade produkter allestädes närvarande och prisvärd kommunikation, men det är sakerna i sig som utgör revolutionen. De allra flesta produktföretag måste förhålla sig till denna utveckling - läs mer i denna rapport från Harvard Business Review.
5 myter om ERP

ServiceMax 2017-05-05

5 myter om ERP
Enterprise Resource Planning (ERP) tillhör en kategori applikationer som ofta får status av att tillhöra ”hjärtat i företaget”. Systemen är ofta kostsamma, har lång livslängd, byts ogärna ut och har inte sällan egenskapen att låta svansen vifta på hunden. För serviceorganisationer, med medarbetare i fält, är service ”hjärtat i företaget” och ett klumpigt ERP kan ibland vara till hinders för innovationer och utveckling av verksamheten. Detta whitepaper från ServiceMAX berättar om fem myter kring ERP, och sticker hål på ballongerna.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN SERVICEMAX
Namn Företag Datum
Uppkopplade produkter större än IoT
Uppkopplade produkter större än IoT (1,0 MB)
ServiceMax 2017-05-22
[reserach] IoT för Serviceorganisationer
[reserach] IoT för Serviceorganisationer (913 KB)
ServiceMax 2017-05-09
5 myter om ERP
5 myter om ERP (4,5 MB)
ServiceMax 2017-05-05

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2016 International Data Group