Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Upsales
Upsales
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Behövs det säljare 2020?

Upsales 2017-11-23

Behövs det säljare 2020?
Köparen är mer välinformerad än någonsin; i värsta fall kan de mer om produkten än säljaren. Orsaken är att Marknad blivit allt bättre på att förse potentiella kunder med information. McKinsey pekar på att det mest "avtändande" under köpresan är bristande kunskap. Gartner, å andra sidan, visar att en säljkontakt är fortsatt viktig för köparen. Säljare behövs alltså, men hur ska säljaren tackla utvecklingen? När ska leads kontaktas, och vilken information behöver säljaren? Läs mer i detta whitepaper från Upsales.
Framgång för Sälj och Marknad

Upsales 2017-12-08

Framgång för Sälj och Marknad
B2B-kunderna är inte som förr. Informationssamhället gör köparna extremt välinformerade mycket tack vare marknadsavdelningarnas fokus på utåtriktad information som Content- och Inbound Marketing. Marknad mäts idag på antal leads, men är många enkla leads vad säljarna behöver? Är det rätt kvalitet? Sälj och Marknad behöver helt klart arbeta närmare, dela data och kundinformation, och ge varandra konstruktiv feedback. Detta whitepaper från Upsales presenterar en strategi i fem punkter.
Rätt mix för B2B

Upsales 2017-11-28

Rätt mix för B2B
I kölvattnet efter Content- och Inbound Marketing har allt fler fått upp ögonen för Account Based Marketing (ABM). Detta på en marknad där köparen till 80-90 procent redan har gjort en grundläggande analys av leverantörerna och deras produkter, oftast genom sökningar på nätet. Samtidigt är det vanskligt att fokusera på endera Inbound eller Account Based eftersom bägge har sina för- och nackdelar. Bägge behövs i mixen. Läs mer i detta whitepaper från Upsales.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN UPSALES
Namn Företag Datum
Framgång för Sälj och Marknad
Framgång för Sälj och Marknad (2,9 MB)
Upsales 2017-12-08
Rätt mix för B2B
Rätt mix för B2B (2,3 MB)
Upsales 2017-11-28
Behövs det säljare 2020?
Behövs det säljare 2020? (2,1 MB)
Upsales 2017-11-23

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2016 International Data Group