Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Upsales
Upsales
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Behövs det säljare 2020?

Upsales 2017-11-23

Behövs det säljare 2020?
Köparen är mer välinformerad än någonsin; i värsta fall kan de mer om produkten än säljaren. Orsaken är att Marknad blivit allt bättre på att förse potentiella kunder med information. McKinsey pekar på att det mest "avtändande" under köpresan är bristande kunskap. Gartner, å andra sidan, visar att en säljkontakt är fortsatt viktig för köparen. Säljare behövs alltså, men hur ska säljaren tackla utvecklingen? När ska leads kontaktas, och vilken information behöver säljaren? Läs mer i detta whitepaper från Upsales.
Säljstrategi 2018

Upsales 2018-02-16

Säljstrategi 2018
B2B-Marknadsföringens uppgift är att skapa leads, men är det verkligen rätt leads säljarna får levererat? I en ideal värld borde säljarna ge en konstant feedback-loop till Marknad som anpassar marknadsföringsstrategierna för att höja kvaliteten på leads. Men finns den här kommunikationen mellan Marknad och Sälj överhuvudtaget? Delar man information och data sinsemellan? Upsales menar i detta whitepaper att utmaningen är både organisatorisk och en fråga om informationsdelning.
Marknadsförarens guide till B2B

Upsales 2018-02-16

Marknadsförarens guide till B2B
Företagsköparnas köpbeteende förändras i takt med teknikutvecklingen och tillgång till information om marknaden, leverantörerna och deras produkter. Information som ofta tillgängliggörs av leverantörerna själva genom Inbound Marketing. På samma gång ökar Account Based Marketing med fokus på ett mindre antal stora men svårfångade konton. Upsales manar i detta whitepaper att både behövs, men det kräver också att organisation och system samverkar.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN UPSALES
Namn Företag Datum
Säljstrategi 2018
Säljstrategi 2018 (2,9 MB)
Upsales 2018-02-16
Marknadsförarens guide till B2B
Marknadsförarens guide till B2B (2,3 MB)
Upsales 2018-02-16
Behövs det säljare 2020?
Behövs det säljare 2020? (2,1 MB)
Upsales 2017-11-23

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group