Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Adobe
Adobe
 
UTVALDA WHITEPAPERS
En kund – ett budskap – många kanaler

Adobe 2015-01-23

En kund – ett budskap – många kanaler
Integrerad marknadsföring och kräver ingående analys av kundernas beteende. Bara ett av tio företag gör det, enligt Adobes siffror. Läs om framgångsfaktorerna i detta whitepaper.
Så väljer du verktyg för Content Marketing

Adobe 2016-02-16

Så väljer du verktyg för Content Marketing
Vilka är behoven av verktyg bland marknadsförare och andra som jobbar med Content Marketing, och vilka är leverantörerna att räkna med. Svar ges i denna rapport som dessutom ger dig en genomgång av alla leverantörer du behöver ha koll på.
Spåra kunden med datadriven marknadsföring

Adobe 2017-10-20

Spåra kunden med datadriven marknadsföring
Kunskap är makt. Men att samla in, bearbeta och förstå data om kunderna, som sedan ska realiseras i smartare marknadsföring, är inte snutet ur näven. Många är hälsosamt skeptiska mot att ge ifrån sig personliga data, men det är heller inte alltid nödvändigt. Ofta har du dessutom tillgång till förstahandsdata, men i separata system. Att knyta ihop den här säcken kräver smarta verktyg, men ger å andra sidan mycket tillbaka. Detta whitepaper från Adobe ger dig övergripande kunskap om datadriven marknadsföring.
Contextual Marketing på 5 minuter

Adobe 2017-06-29

Contextual Marketing på 5 minuter
Mäter du fortfarande epost-marknadsföring med KPI:er för databastillväxt och epost-volymer? Det är en bra grund, men det finns mycket mer: Marknadsandel och lojalitet, lästid och avkastning för olika interaktioner, för att bara nämna några. Detta whitepaper från Adobe Marketing Cloud beskriver hur ni kan öka intäkterna för er epost-marknadsföring med moderna metoder.
Kreativitet som affärsplan

Adobe 2015-06-09

Kreativitet som affärsplan
Siffrorna är tydliga. De mest kreativa företagen är mer framgångsrika, mer lönsamma och trevligare att arbeta på. Så varför är inte alla företag kreativa? I detta whitepaper från Adobe och Forrester får du fem goda råd om hur ditt företag blir mer kreativt.
Så blir du klickexpert på 5 minuter

Adobe 2017-10-24

Så blir du klickexpert på 5 minuter
Epost är marknadsförarens bröd och smör-kanal, men hur gör du för att maximera öppningarna? Epost har hängt med i 40 år, och 91 procent av alla marknadsförare ser epost som den primära kanalen. Ändå är två tredjedelar missnöjda med resultaten. I detta whitepaper går Adobe igenom hur, när, var och varför ”alla” använder epost, och hur du lyckas bättre med konverteringen.
Marknadsföringens bäst-i-test

Adobe 2017-01-09

Marknadsföringens bäst-i-test
Många företag ägnar sig åt A/B-tester, men bara just A/B-tester, och bara på webben och bara inom vissa delar eller typer av kundinteraktioner. Enligt denna rapport från Forrester finns det mycket att vinna för företagen genom att de anammar en modell bestående av fyra dimensioner av online-tester. Denna modell ökar markant förståelsen för hur kunderna interagerar med företagets samtliga kanaler, under alla delar av kundresan, och leder till högre avkastning.
Deliver next-generation digital customer experiences across online

Adobe 2016-04-25

Deliver next-generation digital customer experiences across online
Adobe Experience Manager, an industry leader in web experience management, enables organizations to create, manage, and optimize digital customer experiences across an increasingly fragmented number of channels including web, mobile apps and sites, and social communities that build brand loyalty and drive demand.
ABC för mobilmarknadsföring

Adobe 2017-10-20

ABC för mobilmarknadsföring
Det är dags att sluta tänka på mobilen som ”mobilen”, som någonting du ”anpassar” marknadsföringen till, också. Mobilen är det. För en majoritet av samhället är mobilen det första. För en hel generation och, faktiskt, i stora delar av de så kallade utvecklingsländerna är mobilen det enda. Denna guide från Adobe ger dig de breda perspektiven och rätt tänk kring mobilmarknadsföring, eller helt enkelt marknadsföring. Punkt.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN ADOBE
Namn Företag Datum
Hur säker kan man vara med Photoshop?
Hur säker kan man vara med Photoshop? (869 KB)
Adobe 2018-05-04
IDC: Börja med dokumentflöden
IDC: Börja med dokumentflöden (3,9 MB)
Adobe 2017-12-08
11 precisionsverktyg för epost
11 precisionsverktyg för epost (384 KB)
Adobe 2017-10-27
Spam eller information - 10 råd om epost
Spam eller information - 10 råd om epost (785 KB)
Adobe 2017-10-27
Så blir du klickexpert på 5 minuter
Så blir du klickexpert på 5 minuter (1,1 MB)
Adobe 2017-10-24
Spåra kunden med datadriven marknadsföring
Spåra kunden med datadriven marknadsföring (12,5 MB)
Adobe 2017-10-20
ABC för mobilmarknadsföring
ABC för mobilmarknadsföring (3,9 MB)
Adobe 2017-10-20
Cross-channel från kakafoni till symfoni
Cross-channel från kakafoni till symfoni (898 KB)
Adobe 2017-10-02
3 steg till Cross-Channel-Marketing
3 steg till Cross-Channel-Marketing (3,2 MB)
Adobe 2017-08-24
Contextual Marketing på 5 minuter
Contextual Marketing på 5 minuter (803 KB)
Adobe 2017-06-29
Så maxar du din e-postmarknadsföring
Så maxar du din e-postmarknadsföring (2,7 MB)
Adobe 2017-06-13
10 vägar till Cross-Channel-Marketing
10 vägar till Cross-Channel-Marketing (1,4 MB)
Adobe 2017-02-15
Marknadsföringens bäst-i-test
Marknadsföringens bäst-i-test (576 KB)
Adobe 2017-01-09
Så testar du din marknadsföring
Så testar du din marknadsföring (2,3 MB)
Adobe 2016-12-21
Kontextuell e-postmarknadsföring
Kontextuell e-postmarknadsföring (127 KB)
Adobe 2016-12-20
Så lyckas du med din CX-strategi
Så lyckas du med din CX-strategi (401 KB)
Adobe 2016-12-01
Trött på att signera för hand?
Trött på att signera för hand? (262 KB)
Adobe 2016-06-01
Deliver next-generation digital customer experiences across online
Deliver next-generation digital customer experiences across online (406 KB)
Adobe 2016-04-25
Digitala trender 2016
Digitala trender 2016 (2,3 MB)
Adobe 2016-04-06
Forrester Wave: WCM für alle
Forrester Wave: WCM für alle (644 KB)
Adobe 2016-04-06
Kontextuell upplevelse på 5 minuter
Kontextuell upplevelse på 5 minuter (512 KB)
Adobe 2016-04-06
Helt digitala affärsprocesser
Helt digitala affärsprocesser (264 KB)
Adobe 2016-03-21
Så väljer du verktyg för Content Marketing
Så väljer du verktyg för Content Marketing (919 KB)
Adobe 2016-02-16
State of Content Marketing 2016
State of Content Marketing 2016 (1,9 MB)
Adobe 2016-02-05
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring (1,5 MB)
Adobe 2015-11-17
Tekniktest för CMO
Tekniktest för CMO (405 KB)
Adobe 2015-11-13
Bli expert på Customer Messaging
Bli expert på Customer Messaging (1,6 MB)
Adobe 2015-11-10
Optimera digitala upplevelser
Optimera digitala upplevelser (1,4 MB)
Adobe 2015-10-23
Så lyckas du med Marketing Automation
Så lyckas du med Marketing Automation (847 KB)
Adobe 2015-09-03
Varför Lead Nurturing?
Varför Lead Nurturing? (708 KB)
Adobe 2015-09-03
Vad är Touchpoint marketing?
Vad är Touchpoint marketing? (5,1 MB)
Adobe 2015-08-06
Trender inom Content Marketing
Trender inom Content Marketing (691 KB)
Adobe 2015-06-24
Kreativitet som affärsplan
Kreativitet som affärsplan (467 KB)
Adobe 2015-06-09
Älskad reklam?
Älskad reklam? (690 KB)
Adobe 2015-05-29
Mobilstrategi : följ användarna
Mobilstrategi : följ användarna (211 KB)
Adobe 2015-02-03
En kund – ett budskap – många kanaler
En kund – ett budskap – många kanaler (6,6 MB)
Adobe 2015-01-23
Vill du testa din Big data-mognad?
Vill du testa din Big data-mognad? (1,3 MB)
Adobe 2014-12-02
Låt kundens kontext skapa webbsidan
Låt kundens kontext skapa webbsidan (512 KB)
Adobe 2014-11-27
Chefens manual till digital analys
Chefens manual till digital analys (1,0 MB)
Adobe 2014-05-22
Responsiv design – tips om effektiv design
Responsiv design – tips om effektiv design (545 KB)
Adobe 2014-02-17

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group