Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.
Stäng
Sök
Whitepapers från Adobe
Adobe
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Trött på att signera för hand?

Adobe 2016-06-01

Trött på att signera för hand?
Förvisso är det fint med teknik som fungerar efter 4600 år, men kan man kalla en organisation ”digital” om man printar ut digitala dokument, skriver under med bläck, scannar in dokumentet (igen?!) och skickar det elektroniskt till mottagaren? Det känns inte så. I Sverige (och många andra länder) har vi alla tekniska och legala förutsättningar att lämna bläckpennan för e-signaturer.
Vad är Touchpoint marketing?

Adobe 2015-08-06

Vad är Touchpoint marketing?
När kunden gillar ditt företag har du sålt på allvar. Men personlig marknadsföring räcker inte – alla har det. Du vet vem kunden är och vad kunden har köpt, men vet du vad kunden gör? Med detta whitepaper introducerar Adobe begreppet Touchpoint Marketing där man skiftar fokus från marknadsföringstratten till kund-livscykeln.
Spåra kunden med datadriven marknadsföring

Adobe 2017-10-20

Spåra kunden med datadriven marknadsföring
Kunskap är makt. Men att samla in, bearbeta och förstå data om kunderna, som sedan ska realiseras i smartare marknadsföring, är inte snutet ur näven. Många är hälsosamt skeptiska mot att ge ifrån sig personliga data, men det är heller inte alltid nödvändigt. Ofta har du dessutom tillgång till förstahandsdata, men i separata system. Att knyta ihop den här säcken kräver smarta verktyg, men ger å andra sidan mycket tillbaka. Detta whitepaper från Adobe ger dig övergripande kunskap om datadriven marknadsföring.
Forrester Wave: WCM für alle

Adobe 2016-04-06

Forrester Wave: WCM für alle
Alltid bra med marknadskoll. Detta whitepaper från Forrester, sponsrad av Adobe, ger dig en översikt och värdering av marknadens viktigaste system för Web Content Management (WCM). Men vad är WCM, och hur funkar det? Forrester har svar på det också. Läs på, få koll, ligg i topp.
Cross-channel från kakafoni till symfoni

Adobe 2017-10-02

Cross-channel från kakafoni till symfoni
Kundens bild av ditt företag är ditt företag. All personlig marknadsföring bygger på den insikten. Alla kontaktytor måste forma kundens bild av företaget. Och för att knyta kunderna närmare till ditt företag måste du ge dem information och erbjudanden som visar att ditt företag passar varje enskild kund som hand i handske. Här beskriver Adobe hur du samordnar marknadsföring genom alla kanaler.
Helt digitala affärsprocesser

Adobe 2016-03-21

Helt digitala affärsprocesser
Digitala företag, digitala affärer och affärsprocesser; vackra ord, men så ska du skriva under ett dokument. Skriva ut på papper, skriva under med bläck, scanna in och skickade till mottagande part. Jättedigitalt. Men det behöver inte vara så.
State of Content Marketing 2016

Adobe 2016-02-05

State of Content Marketing 2016
Hur ser trenderna ut för Content Marketing under kommande år? Denna omfattande och lättillgängliga research från Adobe ger dig bra koll på läget. Hela rapporten kommer i form av infographics som är lätt att ta till sig, och du får även de fem viktigaste reglerna för framgångsrik och smart marknadsföring.
Marknadsföringens bäst-i-test

Adobe 2017-01-09

Marknadsföringens bäst-i-test
Många företag ägnar sig åt A/B-tester, men bara just A/B-tester, och bara på webben och bara inom vissa delar eller typer av kundinteraktioner. Enligt denna rapport från Forrester finns det mycket att vinna för företagen genom att de anammar en modell bestående av fyra dimensioner av online-tester. Denna modell ökar markant förståelsen för hur kunderna interagerar med företagets samtliga kanaler, under alla delar av kundresan, och leder till högre avkastning.
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring

Adobe 2015-11-17

Ingen får sparken för datadriven marknadsföring
Datadriven marknadsföring är ett mycket kraftfullt koncept för att nå nya kunder och behålla de gamla genom smartare kommunikation baserat på vad du vet om kunden. Samla data från olika källor, skapa riktade, personaliserade upplevelser och kommunicera smart - allt i samma molntjänst.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN ADOBE
Namn Företag Datum
Hur säker kan man vara med Photoshop?
Hur säker kan man vara med Photoshop? (869 KB)
Adobe 2018-05-04
IDC: Börja med dokumentflöden
IDC: Börja med dokumentflöden (3,9 MB)
Adobe 2017-12-08
11 precisionsverktyg för epost
11 precisionsverktyg för epost (384 KB)
Adobe 2017-10-27
Spam eller information - 10 råd om epost
Spam eller information - 10 råd om epost (785 KB)
Adobe 2017-10-27
Så blir du klickexpert på 5 minuter
Så blir du klickexpert på 5 minuter (1,1 MB)
Adobe 2017-10-24
Spåra kunden med datadriven marknadsföring
Spåra kunden med datadriven marknadsföring (12,5 MB)
Adobe 2017-10-20
ABC för mobilmarknadsföring
ABC för mobilmarknadsföring (3,9 MB)
Adobe 2017-10-20
Cross-channel från kakafoni till symfoni
Cross-channel från kakafoni till symfoni (898 KB)
Adobe 2017-10-02
3 steg till Cross-Channel-Marketing
3 steg till Cross-Channel-Marketing (3,2 MB)
Adobe 2017-08-24
Contextual Marketing på 5 minuter
Contextual Marketing på 5 minuter (803 KB)
Adobe 2017-06-29
Så maxar du din e-postmarknadsföring
Så maxar du din e-postmarknadsföring (2,7 MB)
Adobe 2017-06-13
10 vägar till Cross-Channel-Marketing
10 vägar till Cross-Channel-Marketing (1,4 MB)
Adobe 2017-02-15
Marknadsföringens bäst-i-test
Marknadsföringens bäst-i-test (576 KB)
Adobe 2017-01-09
Så testar du din marknadsföring
Så testar du din marknadsföring (2,3 MB)
Adobe 2016-12-21
Kontextuell e-postmarknadsföring
Kontextuell e-postmarknadsföring (127 KB)
Adobe 2016-12-20
Så lyckas du med din CX-strategi
Så lyckas du med din CX-strategi (401 KB)
Adobe 2016-12-01
Trött på att signera för hand?
Trött på att signera för hand? (262 KB)
Adobe 2016-06-01
Deliver next-generation digital customer experiences across online
Deliver next-generation digital customer experiences across online (406 KB)
Adobe 2016-04-25
Digitala trender 2016
Digitala trender 2016 (2,3 MB)
Adobe 2016-04-06
Forrester Wave: WCM für alle
Forrester Wave: WCM für alle (644 KB)
Adobe 2016-04-06
Kontextuell upplevelse på 5 minuter
Kontextuell upplevelse på 5 minuter (512 KB)
Adobe 2016-04-06
Helt digitala affärsprocesser
Helt digitala affärsprocesser (264 KB)
Adobe 2016-03-21
Så väljer du verktyg för Content Marketing
Så väljer du verktyg för Content Marketing (919 KB)
Adobe 2016-02-16
State of Content Marketing 2016
State of Content Marketing 2016 (1,9 MB)
Adobe 2016-02-05
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring
Ingen får sparken för datadriven marknadsföring (1,5 MB)
Adobe 2015-11-17
Tekniktest för CMO
Tekniktest för CMO (405 KB)
Adobe 2015-11-13
Bli expert på Customer Messaging
Bli expert på Customer Messaging (1,6 MB)
Adobe 2015-11-10
Optimera digitala upplevelser
Optimera digitala upplevelser (1,4 MB)
Adobe 2015-10-23
Så lyckas du med Marketing Automation
Så lyckas du med Marketing Automation (847 KB)
Adobe 2015-09-03
Varför Lead Nurturing?
Varför Lead Nurturing? (708 KB)
Adobe 2015-09-03
Vad är Touchpoint marketing?
Vad är Touchpoint marketing? (5,1 MB)
Adobe 2015-08-06
Trender inom Content Marketing
Trender inom Content Marketing (691 KB)
Adobe 2015-06-24
Kreativitet som affärsplan
Kreativitet som affärsplan (467 KB)
Adobe 2015-06-09
Älskad reklam?
Älskad reklam? (690 KB)
Adobe 2015-05-29
Mobilstrategi : följ användarna
Mobilstrategi : följ användarna (211 KB)
Adobe 2015-02-03
En kund – ett budskap – många kanaler
En kund – ett budskap – många kanaler (6,6 MB)
Adobe 2015-01-23
Vill du testa din Big data-mognad?
Vill du testa din Big data-mognad? (1,3 MB)
Adobe 2014-12-02
Låt kundens kontext skapa webbsidan
Låt kundens kontext skapa webbsidan (512 KB)
Adobe 2014-11-27
Chefens manual till digital analys
Chefens manual till digital analys (1,0 MB)
Adobe 2014-05-22
Responsiv design – tips om effektiv design
Responsiv design – tips om effektiv design (545 KB)
Adobe 2014-02-17

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group