Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.
Stäng
Sök
Whitepapers från Episerver
Episerver
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Bort med slumpen ur impulsköp

Episerver 2019-11-21

Bort med slumpen ur impulsköp
När besökare besöker en e-handelssajt vet de inte alltid vad de vill ha. De tänker kanske bara fönstershoppa. Sedan blir det ofta impulsköp. Allt enligt Episervers undersökning av e-handelsbeteende. För e-handelsföretag är en utmaning därför att generera impulsköp – att använda kunskap om kundpsykologi och personliga preferenser för att lyfta fram varor som kunderna inte visste att de ville ha.
Webbshoppare vet inte vad de vill

Episerver 2019-05-21

Webbshoppare vet inte vad de vill
En minoritet (17 procent) av besökarna på e-handelssajter har kommit för att köpa något. Och bara 20 procent av de som beställer något hade planerat att göra det. Det skriver Episerver i denna studie av trender inom e-handel. Slutsats: satsa på en webbsajt får besökarna att dröja kvar – så att de hittar produkter som de inte visste att de ville ha. Och gör det okomplicerat att beställa. Läs mer i detta whitepaper.
Webinar: Personanpassning som får kunden att köpa

Episerver 2019-06-12

Webinar: Personanpassning som får kunden att köpa
Hur gjorde Arla när mejerijätten förvandlade sina webbsidor till säljsidor – bara genom att lägga till en knapp? Enkelt för kunden – men slutpunkten i ett intensivt utvecklingsarbete. Möt arkitekterna bakom Arlas personanpassade app på detta webinar som arrangeras av Episerver.
E-handlarens guide till djup personalisering

Episerver 2019-05-29

E-handlarens guide till djup personalisering
Hur reagerar kunden på personaliserade sidor? För att verkligen få resultat måste man mäta, utvärdera och förfina. Målet är att välkomna varje e-handelskund med ett individuellt anpassat utbud. Här berättar Episerver hur smart e-handelspersonalisering kan öka andelen konverteringar.
Då betalar sig molnbaserat CMS

Episerver 2019-05-21

Då betalar sig molnbaserat CMS
Ingen försäljning utan webbsidor. Men det finns många sätt att framställa webbsidor för en näthandelssajt. Från handkodning till samordnade publiceringssystem. I detta whitepaper från Episerver, producerat av Forrester, redovisas kostnader och intäkter för ett molnbaserat publiceringssystem ställt mot andra lösningar. Sex företag i olika branscher granskas.
Har företag råd med integrerad e-handel?

Episerver 2019-11-25

Har företag råd med integrerad e-handel?
Varför behövs det ett dussin projektgrupper för att sköta en webbsajt för e-handel? Och varför arbetar grupperna med olika program och med klipp-och-klistring? Fördelarna med integrerade system för e-handel är solklara. Det är prislappen och migreringen som får många att tveka. I denna studie från Episerver har Forrester beräknat kostnader och intäkter för en övergång.
Kundupplevelse – är det bara hype?

Episerver 2019-05-27

Kundupplevelse – är det bara hype?
Alla nya sätt att förbättra kundupplevelsen – tror e-handelsföretagen på dem? Vill marknadsförare ha dialogrobotar, AI, VR, leverans med drönare och millimeterprecis personanpassning? Eller väntar de in konkurrenterna? Episerver har frågat 100 marknadsförare i Storbritannien och sammanfattar svaren i fyra huvudtrender.
Agil e-handel i fyra steg

Episerver 2019-05-29

Agil e-handel i fyra steg
Krävande besökare blir kunder om e-handelssajten passar deras smak, behov, demografi – och storleken på deras bildskärm. Agil marknadsföring är att löpande förbättra anpassningen till varje enskild kund – vid varje tillfälle. Här beskriver Episerver de fyra stadierna i agil marknadsföring: kryp, gå, spring – och flyg.
Från besökare till stamkund

Episerver 2019-05-27

Från besökare till stamkund
Kunden har hittat din sajt. Då börjar det svåraste. Att få kunden att stanna kvar. Att visa kunden att ditt företag erbjuder det kunden efterfrågar – och mer. Att inte trötta ut kunden med omständliga beställningsprocedurer. Och att få kunden att återvända. Läs om fyra steg till en enkel digital köpupplevelse i detta whitepaper från Episerver.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group