Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.
Stäng
Sök
Whitepapers från Genesys
Genesys
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst

Genesys 2013-01-08

Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Läs mer i detta whitepaper om hur Genesys SIP-lösning kan ge företaget effektivare kundtjänst till lägre kostnad.
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg

Genesys 2019-05-15

Skräddarsydd kundkontakt i sju steg
Det handlar inte bara om teknisk anpassning till kunder som pekar och klickar. Kanalerna måste integreras. Om kunden vill ha personlig rådgivning ska det bara vara ett klick borta. Och företaget får inte missa chansen att ge varje kund personligt bemötande – i alla kanaler. Läs mer i detta whitepaper från Genesys.
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet

Genesys 2017-08-11

10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
Man slipper hårdvara som ska servas och uppdateras – och som krånglar. Men vad förlorar man? Kundcenter – telefoni, e-post, sms – som molntjänst ser ut som lösningen som alla väljer när det blir dags. Men sakta i backarna. Varje organisation har unika behov och en storlek passar inte alla. Här ger Genesys tio goda råd för dig som på allvar funderar på att flytta kundtjänsten till molnet.
Fem trender på fem minuter

Genesys 2016-05-02

Fem trender på fem minuter
Vad har fem nya trender gemensamt? Att det behövs mer. Mer minne, fler processorcykler, snabbare datakommunikation. Det gäller Internet of Things, det gäller storskalig dataanalys, det gäller Internet of anställda. I detta whitepaper beskriver Interactive Intelligence fem IT-trender som företag måste förhålla sig till. Vad förenar dem? Svar: Att det kan vara dags att gå över till molnet.
Lönsam kundtjänst i molnet

Genesys 2018-06-25

Lönsam kundtjänst i molnet
Kundtjänst och kontaktcenter är beroende av den infrastruktur som möjliggör högsta möjliga service till rimlig kostnad. Kraven är väldigt olika beroende på företagets storlek, servicegraden och geografiska placering. Samtidigt måste kontaktcentret förändras i takt med omgivningen; säsongstoppar måste hanteras och nya kommunikationskanaler kommer och går. Detta whitepaper från Genesys går igenom de ekonomiska faktorerna bakom kontaktcenter som molntjänst.
Tio CX trender inom detaljhandeln

Genesys 2019-05-20

Tio CX trender inom detaljhandeln
Just nu pågår en detaljhandel revolution. Från AI till röstsökning levererar detaljhandeln en kundupplevelse som är friktionsfri, personifierad och på en servicenivå som tidigare varit omöjlig. Men det är inte bara teknikutvecklingen som eskalerat, det är även kundens förväntningar. I detta whitepaper från Genesys får du ta del av tio tekniktrender som förändrar dagens detaljhandel.
Klarar kundtjänsten topparna?

Genesys 2019-05-27

Klarar kundtjänsten topparna?
Konsten är inte att hitta folk till kundtjänsten. Konsten är att lära dem jobbet och att få dem att stanna. Ge dem ett – inte flera – användargränssnitt, skriver Genesys i detta whitepaper, så går inlärningen snabbare. Och samla flera kanaler – tal, e-post, chatt – i samma gränssnitt så blir det lättare att klara julen och annan högsäsong.
Kundkontakt utan labyrinter

Genesys 2017-09-12

Kundkontakt utan labyrinter
Att bli kopplad från kö till kö är inget som förbättrar kundupplevelsen. Och ärendet tappas ofta bort på vägen, så kunden måste ta hela historien från början – ibland flera gånger. Spaghetti routing heter det på engelska när kunderna slussas runt. Att kundkontakten kan ske genom många olika kanaler – telefon, mejl, sociala medier – gör inte saken enklare. Här föreslår OmniChannel en radikal förenkling.
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?

Genesys 2019-06-24

Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?
Det genomsnittliga kundcentret interagerar med kunderna genom 11 kanaler. Som inte är koordinerade. Men kunderna vill ha ett bemötande av företaget. Därför kan det vara dags att fundera på ett system som samordnar all kundkontakt i en enda process – omnichannel. Men övergången behöver inte ske över en natt. Här berättar Genesys om stegvis migrering till en molnbaserad kundtjänst.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN GENESYS
Namn Företag Datum
De två vägarna till lyckad kundupplevelse
De två vägarna till lyckad kundupplevelse (1,7 MB)
Genesys 2019-12-18
Individuell självbetjäning med AI
Individuell självbetjäning med AI (106 KB)
Genesys 2019-11-15
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk? (156 KB)
Genesys 2019-06-24
Klarar kundtjänsten topparna?
Klarar kundtjänsten topparna? (1,0 MB)
Genesys 2019-05-27
Tio CX trender inom detaljhandeln
Tio CX trender inom detaljhandeln (1,7 MB)
Genesys 2019-05-20
Vill du slippa missnöjda kunder?
Vill du slippa missnöjda kunder? (227 KB)
Genesys 2019-05-15
Klarar kundtjänsten kundens teknik?
Klarar kundtjänsten kundens teknik? (599 KB)
Genesys 2019-05-15
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg (4,5 MB)
Genesys 2019-05-15
AI botar kundtjänst
AI botar kundtjänst (3,1 MB)
Genesys 2019-05-15
Säljarens karta till kundresan
Säljarens karta till kundresan (1,7 MB)
Genesys 2018-10-12
Så funkar AI-assisterad kundtjänst
Så funkar AI-assisterad kundtjänst (694 KB)
Genesys 2018-09-03
Kundtjänstens vanligaste misstag
Kundtjänstens vanligaste misstag (1,2 MB)
Genesys 2018-06-26
Småföretagarens guide till stor kundtjänst
Småföretagarens guide till stor kundtjänst (851 KB)
Genesys 2018-06-26
Lönsam kundtjänst i molnet
Lönsam kundtjänst i molnet (3,5 MB)
Genesys 2018-06-25
Så vinner du med Customer Experience
Så vinner du med Customer Experience (1,0 MB)
Genesys 2018-01-10
Cloud 2.0 på 5 minuter
Cloud 2.0 på 5 minuter (761 KB)
Genesys 2017-09-15
Kundkontakt utan labyrinter
Kundkontakt utan labyrinter (111 KB)
Genesys 2017-09-12
Koll på kunden, inte kanalen
Koll på kunden, inte kanalen (7,7 MB)
Genesys 2017-08-23
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet (3,8 MB)
Genesys 2017-08-11
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst?
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst? (5,3 MB)
Genesys 2017-04-24
Kundtjänstens överlevnadsguide
Kundtjänstens överlevnadsguide (1,1 MB)
Genesys 2017-04-24
Så möter du rika 30-åringar
Så möter du rika 30-åringar (5,1 MB)
Genesys 2016-09-06
Frånsprungen - det nya normala
Frånsprungen - det nya normala (3,6 MB)
Genesys 2016-09-06
Gör inte kunden galen
Gör inte kunden galen (4,7 MB)
Genesys 2016-06-27
Fem trender på fem minuter
Fem trender på fem minuter (1,2 MB)
Genesys 2016-05-02
BPM för kundtjänst
BPM för kundtjänst (1,4 MB)
Genesys 2014-03-07
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst (195 KB)
Genesys 2013-01-08

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group