Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
Stäng
Sök
Whitepapers från Genesys
Genesys
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang  med AI

Genesys 2020-04-27

Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang med AI
Implementering av artificiell intelligens (AI) är en av de de viktigaste sakerna du kan göra för att ge ditt företag en konkurrensfördel idag - och på lång sikt.
Så vinner du med Customer Experience

Genesys 2018-01-10

Så vinner du med Customer Experience
Om samma vara säljs till samma pris på två olika sajter, vad avgör vilken sajt du väljer? Det kan förstås vara väldigt olika, men en gemensam nämnare är oftast det något luddiga begreppet användarupplevelse. När företag tänker kring användarupplevelse hamnar de ofta i ett ganska själviskt tänk med den egna försäljningen som ledstjärna, och inte just kundens upplevelse. I detta whitepaper slår Genesys en ett slag för kundfokuserad användarupplevelse. Vänd på steken och sälj mer.
Koll på kunden, inte kanalen

Genesys 2017-08-23

Koll på kunden, inte kanalen
De flesta normala kunder vet inte ens vad ”kanal” är. När ”Omnichannel” fungerar som bäst smälter kontaktvägarna ihop till en vy, men det kräver system och kundtjänst som fokuserar på kunden och hanterar kanaler sömlöst. Handen på hjärtat, är det ens viktigt om ärendet kom in via telefon eller Facebook? Nej, det viktiga är att kunden och kundens ärende hanteras rätt och smidigt. Läs mer i detta whitepaper från Genesys.
Individuell självbetjäning med AI

Genesys 2019-11-15

Individuell självbetjäning med AI
Allt fler kunder föredrar självbetjäning. Telefonsamtal till bemannad kundtjänst minskar. Men med artificiell intelligens och mjukvarurobotar kan kundkontakterna bli effektivare – anpassade till individen och situationen. Mänsklig expertis vid behov. Här presenterar Genesys tio sätt att förbättra kundkontakten med artificiell intelligens.
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet

Genesys 2017-08-11

10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
Man slipper hårdvara som ska servas och uppdateras – och som krånglar. Men vad förlorar man? Kundcenter – telefoni, e-post, sms – som molntjänst ser ut som lösningen som alla väljer när det blir dags. Men sakta i backarna. Varje organisation har unika behov och en storlek passar inte alla. Här ger Genesys tio goda råd för dig som på allvar funderar på att flytta kundtjänsten till molnet.
Slösa inte pengar på kunderna

Genesys 2020-12-01

Slösa inte pengar på kunderna
Kundkontakt som inte ger resultat är bortkastade pengar. Därför: Ge kunderna erbjudanden som passar deras preferenser, gör det vid lämplig tid och på det sätt som varje individuell kund föredrar – SMS, mejl, telefoni. Låt kunderna bestämma. Här presenterar Genesys sju sätt att bygga och behålla kundlojalitet.
Frånsprungen - det nya normala

Genesys 2016-09-06

Frånsprungen - det nya normala
Det är därför du ska vara onormal. Det är nämligen normalt att kunder avbryter köp vid minsta motstånd, det är normalt att de använder femtioelva kommunikationskanaler, och det är helt normalt att de blir sura för att du inte svarade innan de ställt frågan. Skämt åsido, men det ÄR normalt att många företag med kundservice har problem med hanteringen av nya generationer kunder. Bli inte en av dem.
Kundkontakt – utan munskydd

Genesys 2021-11-29

Kundkontakt – utan munskydd
Vi jobbar hemifrån, vi shoppar hemifrån. Pandemin driver fram nytt kundbeteende, och det ställer nya krav på kundupplevelsen. Läs Genesys ingående undersökning av shopping på nätet före och under pandemin i sex europeiska länder. Kort sagt: vänligt och kompetent personligt bemötande, i telefon eller i mejl, är det som skapar lojala kunder.
Finanssektorn i den uppkopplade kundens era

Genesys 2021-03-31

Finanssektorn i den uppkopplade kundens era
Ladda ner den här e-boken för att lära dig: - Vilka är de största trenderna bland kunder inom BFSI ( Bank-, Försäkrings- och Finans-sektorn) idag - Hur organisationer i branschen kan agera och reagera effektivt på aktuella förändringar - Var vi förväntar oss att 2021 tar oss härnäst
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN GENESYS
Namn Företag Datum
Låt inte chefen utvärdera kundupplevelsen
Låt inte chefen utvärdera kundupplevelsen (3,3 MB)
Genesys 2021-11-29
Kundkontakt – utan munskydd
Kundkontakt – utan munskydd (4,2 MB)
Genesys 2021-11-29
Vem vill prata med en robot?
Vem vill prata med en robot? (1,1 MB)
Genesys 2021-08-30
Låt kunderna ta över kundtjänsten
Låt kunderna ta över kundtjänsten (461 KB)
Genesys 2021-08-30
Dags att slå igen butiken?
Dags att slå igen butiken? (2,5 MB)
Genesys 2021-06-04
Om kunden tappar tråden
Om kunden tappar tråden (23,7 MB)
Genesys 2021-05-28
Finanssektorn i den uppkopplade kundens era
Finanssektorn i den uppkopplade kundens era (645 KB)
Genesys 2021-03-31
Trender inom kontaktcenter att hålla koll på under 2021
Trender inom kontaktcenter att hålla koll på under 2021 (843 KB)
Genesys 2021-03-22
Lyckas med AI i kontaktcentret
Lyckas med AI i kontaktcentret (2,3 MB)
Genesys 2021-03-12
Slösa inte pengar på kunderna
Slösa inte pengar på kunderna (19,8 MB)
Genesys 2020-12-01
Bättre kundkontakt – utan budget
Bättre kundkontakt – utan budget (199 KB)
Genesys 2020-11-30
Från kris till kriscenter: tre dagar
Från kris till kriscenter: tre dagar (283 KB)
Genesys 2020-09-22
Sluta koppla kunden fel
Sluta koppla kunden fel (967 KB)
Genesys 2020-09-07
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang  med AI
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang med AI (4,6 MB)
Genesys 2020-04-27
Dags att uppgradera ert callcenter?
Dags att uppgradera ert callcenter? (398 KB)
Genesys 2020-04-27
AI vän eller fiende till kundservice?
AI vän eller fiende till kundservice? (131 KB)
Genesys 2020-04-27
De två vägarna till lyckad kundupplevelse
De två vägarna till lyckad kundupplevelse (1,7 MB)
Genesys 2019-12-18
Individuell självbetjäning med AI
Individuell självbetjäning med AI (106 KB)
Genesys 2019-11-15
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk? (156 KB)
Genesys 2019-06-24
Klarar kundtjänsten topparna?
Klarar kundtjänsten topparna? (1,0 MB)
Genesys 2019-05-27
Tio CX trender inom detaljhandeln
Tio CX trender inom detaljhandeln (1,7 MB)
Genesys 2019-05-20
AI botar kundtjänst
AI botar kundtjänst (3,1 MB)
Genesys 2019-05-15
Klarar kundtjänsten kundens teknik?
Klarar kundtjänsten kundens teknik? (599 KB)
Genesys 2019-05-15
Vill du slippa missnöjda kunder?
Vill du slippa missnöjda kunder? (227 KB)
Genesys 2019-05-15
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg (4,5 MB)
Genesys 2019-05-15
Säljarens karta till kundresan
Säljarens karta till kundresan (1,7 MB)
Genesys 2018-10-12
Så funkar AI-assisterad kundtjänst
Så funkar AI-assisterad kundtjänst (694 KB)
Genesys 2018-09-03
Småföretagarens guide till stor kundtjänst
Småföretagarens guide till stor kundtjänst (851 KB)
Genesys 2018-06-26
Kundtjänstens vanligaste misstag
Kundtjänstens vanligaste misstag (1,2 MB)
Genesys 2018-06-26
Lönsam kundtjänst i molnet
Lönsam kundtjänst i molnet (3,5 MB)
Genesys 2018-06-25
Så vinner du med Customer Experience
Så vinner du med Customer Experience (1,0 MB)
Genesys 2018-01-10
Cloud 2.0 på 5 minuter
Cloud 2.0 på 5 minuter (761 KB)
Genesys 2017-09-15
Kundkontakt utan labyrinter
Kundkontakt utan labyrinter (111 KB)
Genesys 2017-09-12
Koll på kunden, inte kanalen
Koll på kunden, inte kanalen (7,7 MB)
Genesys 2017-08-23
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet (3,8 MB)
Genesys 2017-08-11
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst?
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst? (5,3 MB)
Genesys 2017-04-24
Kundtjänstens överlevnadsguide
Kundtjänstens överlevnadsguide (1,1 MB)
Genesys 2017-04-24
Så möter du rika 30-åringar
Så möter du rika 30-åringar (5,1 MB)
Genesys 2016-09-06
Frånsprungen - det nya normala
Frånsprungen - det nya normala (3,6 MB)
Genesys 2016-09-06
Gör inte kunden galen
Gör inte kunden galen (4,7 MB)
Genesys 2016-06-27

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group