Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.
Stäng
Sök
Whitepapers från Genesys
Genesys
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst

Genesys 2013-01-08

Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Läs mer i detta whitepaper om hur Genesys SIP-lösning kan ge företaget effektivare kundtjänst till lägre kostnad.
Fem trender på fem minuter

Genesys 2016-05-02

Fem trender på fem minuter
Vad har fem nya trender gemensamt? Att det behövs mer. Mer minne, fler processorcykler, snabbare datakommunikation. Det gäller Internet of Things, det gäller storskalig dataanalys, det gäller Internet of anställda. I detta whitepaper beskriver Interactive Intelligence fem IT-trender som företag måste förhålla sig till. Vad förenar dem? Svar: Att det kan vara dags att gå över till molnet.
Gör inte kunden galen

Genesys 2016-06-27

Gör inte kunden galen
Förtroende för ett företag eller myndighet bygger på kommunikation. Förtroendet minskar varje gång kunden blir tappar tålamodet i en ändlös telefonkö eller inte får svar på ett mejl. * Använd flera kontaktkanaler: mejl, telefon, sms, sociala medier. * Lär känna kunderna och deras kontaktpreferenser. * Mät och jämför kunddialogen och dess resultat. Läs mer om Omnichannel i detta whitepaper från Interactive Intelligence.
Så möter du rika 30-åringar

Genesys 2016-09-06

Så möter du rika 30-åringar
Ditt företag växer, och med det komplexiteten i hur du bemöter kunderna på rätt sätt, över rätt kanal och i rätt tid. Varje kategori av kunder (ålder, inkomst, m.m.) har sina favoriter när de tar kontakt med ditt företag i ett specifikt ärende. Skickliga företag vet att samordna kanalerna så kunden alltid blir nöjd. Gissa vilket sätt rika 30-åringar vill ta kontakt med dig?
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet

Genesys 2017-08-11

10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
Man slipper hårdvara som ska servas och uppdateras – och som krånglar. Men vad förlorar man? Kundcenter – telefoni, e-post, sms – som molntjänst ser ut som lösningen som alla väljer när det blir dags. Men sakta i backarna. Varje organisation har unika behov och en storlek passar inte alla. Här ger Genesys tio goda råd för dig som på allvar funderar på att flytta kundtjänsten till molnet.
Så vinner du med Customer Experience

Genesys 2018-01-10

Så vinner du med Customer Experience
Om samma vara säljs till samma pris på två olika sajter, vad avgör vilken sajt du väljer? Det kan förstås vara väldigt olika, men en gemensam nämnare är oftast det något luddiga begreppet användarupplevelse. När företag tänker kring användarupplevelse hamnar de ofta i ett ganska själviskt tänk med den egna försäljningen som ledstjärna, och inte just kundens upplevelse. I detta whitepaper slår Genesys en ett slag för kundfokuserad användarupplevelse. Vänd på steken och sälj mer.
Frånsprungen - det nya normala

Genesys 2016-09-06

Frånsprungen - det nya normala
Det är därför du ska vara onormal. Det är nämligen normalt att kunder avbryter köp vid minsta motstånd, det är normalt att de använder femtioelva kommunikationskanaler, och det är helt normalt att de blir sura för att du inte svarade innan de ställt frågan. Skämt åsido, men det ÄR normalt att många företag med kundservice har problem med hanteringen av nya generationer kunder. Bli inte en av dem.
AI botar kundtjänst

Genesys 2019-05-15

AI botar kundtjänst
Självbetjäning och chatbotar kommer starkt inom kundtjänsttekniken. Tidigare användes detta för att minska antalet samtal, men idag söker sig kunderna till denna typ av kanaler som en första interaktion - för att det är smidigt och fullt tillräckligt för det stora flertalet ärenden. Tillsammans med AI (Artificiell Intelligens) och kundanalys utvecklas kundtjänsten mot högre effektivitet, lägre kostnader och nöjdare kunder. Läs mer i detta whitepaper från Genesys.
Kundkontakt utan labyrinter

Genesys 2017-09-12

Kundkontakt utan labyrinter
Att bli kopplad från kö till kö är inget som förbättrar kundupplevelsen. Och ärendet tappas ofta bort på vägen, så kunden måste ta hela historien från början – ibland flera gånger. Spaghetti routing heter det på engelska när kunderna slussas runt. Att kundkontakten kan ske genom många olika kanaler – telefon, mejl, sociala medier – gör inte saken enklare. Här föreslår OmniChannel en radikal förenkling.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN GENESYS
Namn Företag Datum
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk? (156 KB)
Genesys 2019-06-24
Klarar kundtjänsten topparna?
Klarar kundtjänsten topparna? (1,0 MB)
Genesys 2019-05-27
Tio CX trender inom detaljhandeln
Tio CX trender inom detaljhandeln (1,7 MB)
Genesys 2019-05-20
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg (4,5 MB)
Genesys 2019-05-15
AI botar kundtjänst
AI botar kundtjänst (3,1 MB)
Genesys 2019-05-15
Vill du slippa missnöjda kunder?
Vill du slippa missnöjda kunder? (227 KB)
Genesys 2019-05-15
Klarar kundtjänsten kundens teknik?
Klarar kundtjänsten kundens teknik? (599 KB)
Genesys 2019-05-15
Säljarens karta till kundresan
Säljarens karta till kundresan (1,7 MB)
Genesys 2018-10-12
Så funkar AI-assisterad kundtjänst
Så funkar AI-assisterad kundtjänst (694 KB)
Genesys 2018-09-03
Kundtjänstens vanligaste misstag
Kundtjänstens vanligaste misstag (1,2 MB)
Genesys 2018-06-26
Småföretagarens guide till stor kundtjänst
Småföretagarens guide till stor kundtjänst (851 KB)
Genesys 2018-06-26
Lönsam kundtjänst i molnet
Lönsam kundtjänst i molnet (3,5 MB)
Genesys 2018-06-25
Så vinner du med Customer Experience
Så vinner du med Customer Experience (1,0 MB)
Genesys 2018-01-10
Cloud 2.0 på 5 minuter
Cloud 2.0 på 5 minuter (761 KB)
Genesys 2017-09-15
Kundkontakt utan labyrinter
Kundkontakt utan labyrinter (111 KB)
Genesys 2017-09-12
Koll på kunden, inte kanalen
Koll på kunden, inte kanalen (7,7 MB)
Genesys 2017-08-23
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet (3,8 MB)
Genesys 2017-08-11
Kundtjänstens överlevnadsguide
Kundtjänstens överlevnadsguide (1,1 MB)
Genesys 2017-04-24
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst?
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst? (5,3 MB)
Genesys 2017-04-24
Frånsprungen - det nya normala
Frånsprungen - det nya normala (3,6 MB)
Genesys 2016-09-06
Så möter du rika 30-åringar
Så möter du rika 30-åringar (5,1 MB)
Genesys 2016-09-06
Gör inte kunden galen
Gör inte kunden galen (4,7 MB)
Genesys 2016-06-27
Fem trender på fem minuter
Fem trender på fem minuter (1,2 MB)
Genesys 2016-05-02
BPM för kundtjänst
BPM för kundtjänst (1,4 MB)
Genesys 2014-03-07
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst (195 KB)
Genesys 2013-01-08

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group