Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från sajterna i vårt nätverk.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
Stäng
Sök
Whitepapers från Genesys
Genesys
 
UTVALDA WHITEPAPERS
AI botar kundtjänst

Genesys 2019-05-15

AI botar kundtjänst
Självbetjäning och chatbotar kommer starkt inom kundtjänsttekniken. Tidigare användes detta för att minska antalet samtal, men idag söker sig kunderna till denna typ av kanaler som en första interaktion - för att det är smidigt och fullt tillräckligt för det stora flertalet ärenden. Tillsammans med AI (Artificiell Intelligens) och kundanalys utvecklas kundtjänsten mot högre effektivitet, lägre kostnader och nöjdare kunder. Läs mer i detta whitepaper från Genesys.
Kundtjänstens vanligaste misstag

Genesys 2018-06-26

Kundtjänstens vanligaste misstag
Stämmer det verkligen att kunderna kräver att kundtjänsten är närvarande i varenda obskyr kommunikationskanal på Internet? Och om du har en fungerande infrastruktur för ditt kontaktcenter, byt för tusan inte ut den, även om kunderna är någon annanstans? Detta whitepaper från Genesys slår hål på tio myter om kundtjänst över många kanaler.
Kundkontakt utan labyrinter

Genesys 2017-09-12

Kundkontakt utan labyrinter
Att bli kopplad från kö till kö är inget som förbättrar kundupplevelsen. Och ärendet tappas ofta bort på vägen, så kunden måste ta hela historien från början – ibland flera gånger. Spaghetti routing heter det på engelska när kunderna slussas runt. Att kundkontakten kan ske genom många olika kanaler – telefon, mejl, sociala medier – gör inte saken enklare. Här föreslår OmniChannel en radikal förenkling.
Dags att uppgradera ert callcenter?

Genesys 2020-04-27

Dags att uppgradera ert callcenter?
Att flytta till ett nytt callcenter kan kännas skrämmande. Men med en förståelse för processen och lite planering så behöver det inte vara så svårt.
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang  med AI

Genesys 2020-04-27

Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang med AI
Implementering av artificiell intelligens (AI) är en av de de viktigaste sakerna du kan göra för att ge ditt företag en konkurrensfördel idag - och på lång sikt.
Så funkar AI-assisterad kundtjänst

Genesys 2018-09-03

Så funkar AI-assisterad kundtjänst
Säg Hej till Kate. Kate är en AI-baserad bot som hjälper kundtjänster världen över att ge kunderna bättre service över alla typer av kanaler. Det smarta med Kate är att hon kan hantera enkla ärenden automatiskt, samtidigt som hon är smart nog att lämna över till en mänsklig operatör när ärendet så kräver. Kate gillar att jobba med människor och är både självgående och en lagspelare. Kolla in Kates CV i detta whitepaper och boka ett personligt möte med Kates referenser på Genesys.
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg

Genesys 2019-05-15

Skräddarsydd kundkontakt i sju steg
Det handlar inte bara om teknisk anpassning till kunder som pekar och klickar. Kanalerna måste integreras. Om kunden vill ha personlig rådgivning ska det bara vara ett klick borta. Och företaget får inte missa chansen att ge varje kund personligt bemötande – i alla kanaler. Läs mer i detta whitepaper från Genesys.
De två vägarna till lyckad kundupplevelse

Genesys 2019-12-18

De två vägarna till lyckad kundupplevelse
Paradoxen i mötet med kunden är att det är antingen—eller. Antingen snabba effektiva knapptryckningar utan prat. Eller också: vänligt samtal med kompetent personal. Inget däremellan. Kunden vill inte svara på tjugo frågor och sedan bli vidarekopplad till någon som ställer samma frågor en gång till. Här ger Genesys fem tips om tilltalande kundupplevelse.
AI vän eller fiende till kundservice?

Genesys 2020-04-27

AI vän eller fiende till kundservice?
I detta whitepaper från Genesys får du ta del av viktiga fynd, tips och vägledning från analytiker och branschledare om användningen av AI på kundtjänstmarknaden.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN GENESYS
Namn Företag Datum
Kundkontakt – utan munskydd
Kundkontakt – utan munskydd (4,2 MB)
Genesys 2021-11-29
Låt inte chefen utvärdera kundupplevelsen
Låt inte chefen utvärdera kundupplevelsen (3,3 MB)
Genesys 2021-11-29
Låt kunderna ta över kundtjänsten
Låt kunderna ta över kundtjänsten (461 KB)
Genesys 2021-08-30
Vem vill prata med en robot?
Vem vill prata med en robot? (1,1 MB)
Genesys 2021-08-30
Dags att slå igen butiken?
Dags att slå igen butiken? (2,5 MB)
Genesys 2021-06-04
Om kunden tappar tråden
Om kunden tappar tråden (23,7 MB)
Genesys 2021-05-28
Finanssektorn i den uppkopplade kundens era
Finanssektorn i den uppkopplade kundens era (645 KB)
Genesys 2021-03-31
Trender inom kontaktcenter att hålla koll på under 2021
Trender inom kontaktcenter att hålla koll på under 2021 (843 KB)
Genesys 2021-03-22
Lyckas med AI i kontaktcentret
Lyckas med AI i kontaktcentret (2,3 MB)
Genesys 2021-03-12
Slösa inte pengar på kunderna
Slösa inte pengar på kunderna (19,8 MB)
Genesys 2020-12-01
Bättre kundkontakt – utan budget
Bättre kundkontakt – utan budget (199 KB)
Genesys 2020-11-30
Från kris till kriscenter: tre dagar
Från kris till kriscenter: tre dagar (283 KB)
Genesys 2020-09-22
Sluta koppla kunden fel
Sluta koppla kunden fel (967 KB)
Genesys 2020-09-07
AI vän eller fiende till kundservice?
AI vän eller fiende till kundservice? (131 KB)
Genesys 2020-04-27
Dags att uppgradera ert callcenter?
Dags att uppgradera ert callcenter? (398 KB)
Genesys 2020-04-27
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang  med AI
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang med AI (4,6 MB)
Genesys 2020-04-27
De två vägarna till lyckad kundupplevelse
De två vägarna till lyckad kundupplevelse (1,7 MB)
Genesys 2019-12-18
Individuell självbetjäning med AI
Individuell självbetjäning med AI (106 KB)
Genesys 2019-11-15
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk? (156 KB)
Genesys 2019-06-24
Klarar kundtjänsten topparna?
Klarar kundtjänsten topparna? (1,0 MB)
Genesys 2019-05-27
Tio CX trender inom detaljhandeln
Tio CX trender inom detaljhandeln (1,7 MB)
Genesys 2019-05-20
Vill du slippa missnöjda kunder?
Vill du slippa missnöjda kunder? (227 KB)
Genesys 2019-05-15
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg (4,5 MB)
Genesys 2019-05-15
AI botar kundtjänst
AI botar kundtjänst (3,1 MB)
Genesys 2019-05-15
Klarar kundtjänsten kundens teknik?
Klarar kundtjänsten kundens teknik? (599 KB)
Genesys 2019-05-15
Säljarens karta till kundresan
Säljarens karta till kundresan (1,7 MB)
Genesys 2018-10-12
Så funkar AI-assisterad kundtjänst
Så funkar AI-assisterad kundtjänst (694 KB)
Genesys 2018-09-03
Kundtjänstens vanligaste misstag
Kundtjänstens vanligaste misstag (1,2 MB)
Genesys 2018-06-26
Småföretagarens guide till stor kundtjänst
Småföretagarens guide till stor kundtjänst (851 KB)
Genesys 2018-06-26
Lönsam kundtjänst i molnet
Lönsam kundtjänst i molnet (3,5 MB)
Genesys 2018-06-25
Så vinner du med Customer Experience
Så vinner du med Customer Experience (1,0 MB)
Genesys 2018-01-10
Cloud 2.0 på 5 minuter
Cloud 2.0 på 5 minuter (761 KB)
Genesys 2017-09-15
Kundkontakt utan labyrinter
Kundkontakt utan labyrinter (111 KB)
Genesys 2017-09-12
Koll på kunden, inte kanalen
Koll på kunden, inte kanalen (7,7 MB)
Genesys 2017-08-23
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet (3,8 MB)
Genesys 2017-08-11
Kundtjänstens överlevnadsguide
Kundtjänstens överlevnadsguide (1,1 MB)
Genesys 2017-04-24
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst?
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst? (5,3 MB)
Genesys 2017-04-24
Frånsprungen - det nya normala
Frånsprungen - det nya normala (3,6 MB)
Genesys 2016-09-06
Så möter du rika 30-åringar
Så möter du rika 30-åringar (5,1 MB)
Genesys 2016-09-06
Gör inte kunden galen
Gör inte kunden galen (4,7 MB)
Genesys 2016-06-27

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group