Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.
Stäng
Sök
Whitepapers från Genesys
Genesys
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst

Genesys 2013-01-08

Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Läs mer i detta whitepaper om hur Genesys SIP-lösning kan ge företaget effektivare kundtjänst till lägre kostnad.
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?

Genesys 2019-06-24

Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?
Det genomsnittliga kundcentret interagerar med kunderna genom 11 kanaler. Som inte är koordinerade. Men kunderna vill ha ett bemötande av företaget. Därför kan det vara dags att fundera på ett system som samordnar all kundkontakt i en enda process – omnichannel. Men övergången behöver inte ske över en natt. Här berättar Genesys om stegvis migrering till en molnbaserad kundtjänst.
Kundtjänstens överlevnadsguide

Genesys 2017-04-24

Kundtjänstens överlevnadsguide
Den sammantagna kundupplevelsen, det kunden tar med sig, består av flera kontaktpunkter där kunden kan uppleva olika nivåer av tillfredställelse och där du som tillhandahållare av en produkt eller tjänst kan styra hur kunden upplever varje interaktion. Den så kallade kundresan är alla dessa interaktioner tillsammans, och resan bör avslutas med en positiv interaktion. Genesys har i detta whitepaper tagit fram en best practise som förklarar hur kundresan kan mätas och optimeras, både för kunden och för er nivå av service och era värderingar som varumärke.
Gör inte kunden galen

Genesys 2016-06-27

Gör inte kunden galen
Förtroende för ett företag eller myndighet bygger på kommunikation. Förtroendet minskar varje gång kunden blir tappar tålamodet i en ändlös telefonkö eller inte får svar på ett mejl. * Använd flera kontaktkanaler: mejl, telefon, sms, sociala medier. * Lär känna kunderna och deras kontaktpreferenser. * Mät och jämför kunddialogen och dess resultat. Läs mer om Omnichannel i detta whitepaper från Interactive Intelligence.
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet

Genesys 2017-08-11

10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
Man slipper hårdvara som ska servas och uppdateras – och som krånglar. Men vad förlorar man? Kundcenter – telefoni, e-post, sms – som molntjänst ser ut som lösningen som alla väljer när det blir dags. Men sakta i backarna. Varje organisation har unika behov och en storlek passar inte alla. Här ger Genesys tio goda råd för dig som på allvar funderar på att flytta kundtjänsten till molnet.
Bättre kundkontakt – utan budget

Genesys 2020-11-30

Bättre kundkontakt – utan budget
Företagsledningen har två krav. Ett: Gör kundkontaktcentret mer effektivt.Två: Gör det utan extra pengar. Jo – det går att göra. Kanske inte helt utan extrakostnader. Men: ta bort ”väggarna” i kundtjänsten. Sluta slussa runt kunderna – ge rätt svar direkt. Här ger Genesys fler råd om hur företag kan förbättra kundkontakten på snålbudget.
Cloud 2.0 på 5 minuter

Genesys 2017-09-15

Cloud 2.0 på 5 minuter
Alla moln är inte lika. Det stor skillnad på hur molnarkitekturen är designad, konstruerad, byggd och levererad. Hur skalar moderna moln, vad ska du tänka på kring API:er, hur lagras och säkras data, och hur fungerar agil molnutveckling? Dessa frågor och fler därtill får du svar på i denna snabbgenomgång av moderna moln från Genesys.
Klarar kundtjänsten kundens teknik?

Genesys 2019-05-15

Klarar kundtjänsten kundens teknik?
Är kunderna bättre på ny teknik än ditt företags kundtjänst är? Kunderna räknar med service genom alla kanaler: röstsamtal, SMS, chatt, e-post, webbsidor – dygnet runt. Och de vill kunna byta kanal utan att behöva ta allt från början igen. Kundtjänsten är ofta den enda närkontakt kunderna har med ditt företag – så vill ni göra ett gott intryck? Läs om förnyelse av kundtjänsten i detta whitepaper från Genesys.
Koll på kunden, inte kanalen

Genesys 2017-08-23

Koll på kunden, inte kanalen
De flesta normala kunder vet inte ens vad ”kanal” är. När ”Omnichannel” fungerar som bäst smälter kontaktvägarna ihop till en vy, men det kräver system och kundtjänst som fokuserar på kunden och hanterar kanaler sömlöst. Handen på hjärtat, är det ens viktigt om ärendet kom in via telefon eller Facebook? Nej, det viktiga är att kunden och kundens ärende hanteras rätt och smidigt. Läs mer i detta whitepaper från Genesys.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN GENESYS
Namn Företag Datum
Slösa inte pengar på kunderna
Slösa inte pengar på kunderna (19,8 MB)
Genesys 2020-12-01
Bättre kundkontakt – utan budget
Bättre kundkontakt – utan budget (199 KB)
Genesys 2020-11-30
Från kris till kriscenter: tre dagar
Från kris till kriscenter: tre dagar (283 KB)
Genesys 2020-09-22
Sluta koppla kunden fel
Sluta koppla kunden fel (967 KB)
Genesys 2020-09-07
AI vän eller fiende till kundservice?
AI vän eller fiende till kundservice? (131 KB)
Genesys 2020-04-27
Dags att uppgradera ert callcenter?
Dags att uppgradera ert callcenter? (398 KB)
Genesys 2020-04-27
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang  med AI
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang med AI (4,6 MB)
Genesys 2020-04-27
De två vägarna till lyckad kundupplevelse
De två vägarna till lyckad kundupplevelse (1,7 MB)
Genesys 2019-12-18
Individuell självbetjäning med AI
Individuell självbetjäning med AI (106 KB)
Genesys 2019-11-15
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk? (156 KB)
Genesys 2019-06-24
Klarar kundtjänsten topparna?
Klarar kundtjänsten topparna? (1,0 MB)
Genesys 2019-05-27
Tio CX trender inom detaljhandeln
Tio CX trender inom detaljhandeln (1,7 MB)
Genesys 2019-05-20
Klarar kundtjänsten kundens teknik?
Klarar kundtjänsten kundens teknik? (599 KB)
Genesys 2019-05-15
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg (4,5 MB)
Genesys 2019-05-15
Vill du slippa missnöjda kunder?
Vill du slippa missnöjda kunder? (227 KB)
Genesys 2019-05-15
AI botar kundtjänst
AI botar kundtjänst (3,1 MB)
Genesys 2019-05-15
Säljarens karta till kundresan
Säljarens karta till kundresan (1,7 MB)
Genesys 2018-10-12
Så funkar AI-assisterad kundtjänst
Så funkar AI-assisterad kundtjänst (694 KB)
Genesys 2018-09-03
Kundtjänstens vanligaste misstag
Kundtjänstens vanligaste misstag (1,2 MB)
Genesys 2018-06-26
Småföretagarens guide till stor kundtjänst
Småföretagarens guide till stor kundtjänst (851 KB)
Genesys 2018-06-26
Lönsam kundtjänst i molnet
Lönsam kundtjänst i molnet (3,5 MB)
Genesys 2018-06-25
Så vinner du med Customer Experience
Så vinner du med Customer Experience (1,0 MB)
Genesys 2018-01-10
Cloud 2.0 på 5 minuter
Cloud 2.0 på 5 minuter (761 KB)
Genesys 2017-09-15
Kundkontakt utan labyrinter
Kundkontakt utan labyrinter (111 KB)
Genesys 2017-09-12
Koll på kunden, inte kanalen
Koll på kunden, inte kanalen (7,7 MB)
Genesys 2017-08-23
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet (3,8 MB)
Genesys 2017-08-11
Kundtjänstens överlevnadsguide
Kundtjänstens överlevnadsguide (1,1 MB)
Genesys 2017-04-24
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst?
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst? (5,3 MB)
Genesys 2017-04-24
Frånsprungen - det nya normala
Frånsprungen - det nya normala (3,6 MB)
Genesys 2016-09-06
Så möter du rika 30-åringar
Så möter du rika 30-åringar (5,1 MB)
Genesys 2016-09-06
Gör inte kunden galen
Gör inte kunden galen (4,7 MB)
Genesys 2016-06-27
Fem trender på fem minuter
Fem trender på fem minuter (1,2 MB)
Genesys 2016-05-02
BPM för kundtjänst
BPM för kundtjänst (1,4 MB)
Genesys 2014-03-07
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst (195 KB)
Genesys 2013-01-08

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group