Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.
Stäng
Sök
Whitepapers från Genesys
Genesys
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst

Genesys 2013-01-08

Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Läs mer i detta whitepaper om hur Genesys SIP-lösning kan ge företaget effektivare kundtjänst till lägre kostnad.
Lönsam kundtjänst i molnet

Genesys 2018-06-25

Lönsam kundtjänst i molnet
Kundtjänst och kontaktcenter är beroende av den infrastruktur som möjliggör högsta möjliga service till rimlig kostnad. Kraven är väldigt olika beroende på företagets storlek, servicegraden och geografiska placering. Samtidigt måste kontaktcentret förändras i takt med omgivningen; säsongstoppar måste hanteras och nya kommunikationskanaler kommer och går. Detta whitepaper från Genesys går igenom de ekonomiska faktorerna bakom kontaktcenter som molntjänst.
Småföretagarens guide till stor kundtjänst

Genesys 2018-06-26

Småföretagarens guide till stor kundtjänst
Ju mindre företag, ju mer fokus på kärnkompetensen. Samtidigt är kundkontakten, att vara nära kunden, det mindre företagets skarpaste vapen mot storföretagens "okänsliga" och distanserade kundrelationer. En perfekt kombination är att arbeta hårt för nära kundrelationer, men lägga systemsidan i en molntjänst specialanpassad för kundtjänstsystem. Läs mer i detta whitepaper från Genesys.
Klarar kundtjänsten kundens teknik?

Genesys 2019-05-15

Klarar kundtjänsten kundens teknik?
Är kunderna bättre på ny teknik än ditt företags kundtjänst är? Kunderna räknar med service genom alla kanaler: röstsamtal, SMS, chatt, e-post, webbsidor – dygnet runt. Och de vill kunna byta kanal utan att behöva ta allt från början igen. Kundtjänsten är ofta den enda närkontakt kunderna har med ditt företag – så vill ni göra ett gott intryck? Läs om förnyelse av kundtjänsten i detta whitepaper från Genesys.
Cloud 2.0 på 5 minuter

Genesys 2017-09-15

Cloud 2.0 på 5 minuter
Alla moln är inte lika. Det stor skillnad på hur molnarkitekturen är designad, konstruerad, byggd och levererad. Hur skalar moderna moln, vad ska du tänka på kring API:er, hur lagras och säkras data, och hur fungerar agil molnutveckling? Dessa frågor och fler därtill får du svar på i denna snabbgenomgång av moderna moln från Genesys.
Vill du slippa missnöjda kunder?

Genesys 2019-05-15

Vill du slippa missnöjda kunder?
En taktik är att låta kunderna vänta så länge i telefon att de ger upp. Då slipper man kverulanter. Man slipper kunder också (om man inte är ett monopolföretag). Alternativet, ett väl fungerande kontaktcenter med korta väntetider är visserligen en kostnad – men också ett sätt att få kunderna att vilja stanna. I detta whitepaper visar Genesys, baserat på empiriskt underlag, hur förnyelse av kundtjänsten betalar sig.
Klarar kundtjänsten topparna?

Genesys 2019-05-27

Klarar kundtjänsten topparna?
Konsten är inte att hitta folk till kundtjänsten. Konsten är att lära dem jobbet och att få dem att stanna. Ge dem ett – inte flera – användargränssnitt, skriver Genesys i detta whitepaper, så går inlärningen snabbare. Och samla flera kanaler – tal, e-post, chatt – i samma gränssnitt så blir det lättare att klara julen och annan högsäsong.
Kundtjänstens överlevnadsguide

Genesys 2017-04-24

Kundtjänstens överlevnadsguide
Den sammantagna kundupplevelsen, det kunden tar med sig, består av flera kontaktpunkter där kunden kan uppleva olika nivåer av tillfredställelse och där du som tillhandahållare av en produkt eller tjänst kan styra hur kunden upplever varje interaktion. Den så kallade kundresan är alla dessa interaktioner tillsammans, och resan bör avslutas med en positiv interaktion. Genesys har i detta whitepaper tagit fram en best practise som förklarar hur kundresan kan mätas och optimeras, både för kunden och för er nivå av service och era värderingar som varumärke.
Dags att uppgradera ert callcenter?

Genesys 2020-04-27

Dags att uppgradera ert callcenter?
Att flytta till ett nytt callcenter kan kännas skrämmande. Men med en förståelse för processen och lite planering så behöver det inte vara så svårt.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN GENESYS
Namn Företag Datum
Trender inom kontaktcenter att hålla koll på under 2021
Trender inom kontaktcenter att hålla koll på under 2021 (843 KB)
Genesys 2021-03-22
Lyckas med AI i kontaktcentret
Lyckas med AI i kontaktcentret (2,3 MB)
Genesys 2021-03-12
Slösa inte pengar på kunderna
Slösa inte pengar på kunderna (19,8 MB)
Genesys 2020-12-01
Bättre kundkontakt – utan budget
Bättre kundkontakt – utan budget (199 KB)
Genesys 2020-11-30
Från kris till kriscenter: tre dagar
Från kris till kriscenter: tre dagar (283 KB)
Genesys 2020-09-22
Sluta koppla kunden fel
Sluta koppla kunden fel (967 KB)
Genesys 2020-09-07
AI vän eller fiende till kundservice?
AI vän eller fiende till kundservice? (131 KB)
Genesys 2020-04-27
Dags att uppgradera ert callcenter?
Dags att uppgradera ert callcenter? (398 KB)
Genesys 2020-04-27
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang  med AI
Förbättra kundnöjdhet, försäljning och medarbetarnas engagemang med AI (4,6 MB)
Genesys 2020-04-27
De två vägarna till lyckad kundupplevelse
De två vägarna till lyckad kundupplevelse (1,7 MB)
Genesys 2019-12-18
Individuell självbetjäning med AI
Individuell självbetjäning med AI (106 KB)
Genesys 2019-11-15
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk?
Börjar kontaktcentret likna en bläckfisk? (156 KB)
Genesys 2019-06-24
Klarar kundtjänsten topparna?
Klarar kundtjänsten topparna? (1,0 MB)
Genesys 2019-05-27
Tio CX trender inom detaljhandeln
Tio CX trender inom detaljhandeln (1,7 MB)
Genesys 2019-05-20
Klarar kundtjänsten kundens teknik?
Klarar kundtjänsten kundens teknik? (599 KB)
Genesys 2019-05-15
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg
Skräddarsydd kundkontakt i sju steg (4,5 MB)
Genesys 2019-05-15
Vill du slippa missnöjda kunder?
Vill du slippa missnöjda kunder? (227 KB)
Genesys 2019-05-15
AI botar kundtjänst
AI botar kundtjänst (3,1 MB)
Genesys 2019-05-15
Säljarens karta till kundresan
Säljarens karta till kundresan (1,7 MB)
Genesys 2018-10-12
Så funkar AI-assisterad kundtjänst
Så funkar AI-assisterad kundtjänst (694 KB)
Genesys 2018-09-03
Småföretagarens guide till stor kundtjänst
Småföretagarens guide till stor kundtjänst (851 KB)
Genesys 2018-06-26
Kundtjänstens vanligaste misstag
Kundtjänstens vanligaste misstag (1,2 MB)
Genesys 2018-06-26
Lönsam kundtjänst i molnet
Lönsam kundtjänst i molnet (3,5 MB)
Genesys 2018-06-25
Så vinner du med Customer Experience
Så vinner du med Customer Experience (1,0 MB)
Genesys 2018-01-10
Cloud 2.0 på 5 minuter
Cloud 2.0 på 5 minuter (761 KB)
Genesys 2017-09-15
Kundkontakt utan labyrinter
Kundkontakt utan labyrinter (111 KB)
Genesys 2017-09-12
Koll på kunden, inte kanalen
Koll på kunden, inte kanalen (7,7 MB)
Genesys 2017-08-23
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet
10 råd innan du flyttar kundcentret till molnet (3,8 MB)
Genesys 2017-08-11
Kundtjänstens överlevnadsguide
Kundtjänstens överlevnadsguide (1,1 MB)
Genesys 2017-04-24
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst?
Kundtjänst - Molntjänst eller björntjänst? (5,3 MB)
Genesys 2017-04-24
Frånsprungen - det nya normala
Frånsprungen - det nya normala (3,6 MB)
Genesys 2016-09-06
Så möter du rika 30-åringar
Så möter du rika 30-åringar (5,1 MB)
Genesys 2016-09-06
Gör inte kunden galen
Gör inte kunden galen (4,7 MB)
Genesys 2016-06-27
Fem trender på fem minuter
Fem trender på fem minuter (1,2 MB)
Genesys 2016-05-02
BPM för kundtjänst
BPM för kundtjänst (1,4 MB)
Genesys 2014-03-07
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst
Så blir kunderna nöjdare med er kundtjänst (195 KB)
Genesys 2013-01-08

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group