Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från IBM
IBM
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Spelplanen för morgondagens retail

IBM 2016-12-30

Spelplanen för morgondagens retail
Få branscher är så attraktiva och konkurrensutsatta som handeln. Tekniken idag möjliggör startups att konkurrera med etablerade spelare till en låg investering. Nyckeln att till finnas kvar imorgon är att ge kunden bästa möjliga upplevelse, oavsett om det är vid ett köp eller för kunden osynliga inköpsprocesser. Ta del av IBMs rapport om vad du ska tänka på för att inte tappa bort kunden i det digitala pusslet.
Älskade silos?

IBM 2016-01-22

Älskade silos?
För en hel IT-operation finns det ingen chans att bygga bort silos - det är en illusion. Vägen framåt är att köpa läget och bygga lösningar som förenar dina silos så att de fungerar tillsammans och levererar en enhetlig funktion som tjänst. Hybridmoln är limmet som förenar molntjänster med icke-molntjänster.
Därför får CMO:er mer budget

IBM 2016-11-01

Därför får CMO:er mer budget
57% av tillfrågade CMO:er i USA svarade att de kommer få ökad budget kommande 2-3 åren. Den främsta orsaken är att den digitala verktygslådan, och dess förmåga att leverera tydlig ROI, börjat ge resultat. Resultat som inte kan ignoreras av dem som beslutar om budget. Mycket vill ha mer, och Mycket har insett att digital marknadsföring skapar reella värden. Denna intressanta rapport från The CMO Club och IBM ger tydliga råd och argument.
Från koncept till ka-ching på 90 dagar

IBM 2015-10-01

Från koncept till ka-ching på 90 dagar
Det tar mindre än 90 dagar att gå från idé till fullt fungerande B2B-e-handel. Moderna e-handelsplattformar är så integrerade, flexibla och genomtänkta att vem som helst kan komma igång med e-handel utan tekniska förkunskaper.
[infographic] AI tar över datacentret

IBM 2015-11-26

[infographic] AI tar över datacentret
Få en bild av det resurssmarta, dynamiska, belastningsmedvetna datacentret, som kan förutse förändrade krav och reagera med extrem snabbhet - allt i en snygg infographic från IBM.
Ingenjörskonst for Dummies

IBM 2015-10-13

Ingenjörskonst for Dummies
Continuous Engineering For Dummies, en specialutgåva för IBM, förklarar varför sekventiell produktutveckling är passé och hur kontinuerlig ingenjörskonst kan hjälpa ditt företag. Boken är skriven för att du ska få klarhet i vad kontinuerlig ingenjörskonst är och varför det är viktigt att inkludera denna modell i er affärsverksamhet.
Gör du affärer i realtid?

IBM 2016-09-06

Gör du affärer i realtid?
Kunder är opålitliga. De vet inte vad de vill. Konsten är att erbjuda kunderna vad de vill ha – innan någon annan gör det. Rätt erbjudande i rätt situation. Men personaliserad marknadsföring i realtid kräver nytänkande – och nytt arbetssätt. Läs detta whitepaper från IBM och ladda ner en gratis e-bok om hur du förbereder, planerar och genomför en sådan strategi.
HANA-as-a-Service

IBM 2016-04-08

HANA-as-a-Service
Migrering blir mer kostnadseffektiv när den nya miljön är skräddarsydd. Många företag förstår vinsterna med IT i molnet, men de ser också hinder för att migrera existerande tunga system. Hur lång tid tar det att migrera, hur mycket anpassning och nya rutiner krävs – och vad kostar det? Migrering till en dedikerad molnbaserad miljö kapar tiden radikalt. För företag som använder SAP HANA för BI och analys beskriver IBM här Cloud Managed Services som passar SAP HANA som handsken.
Interaktiv marknadsföring i alla kanaler

IBM 2017-02-17

Interaktiv marknadsföring i alla kanaler
Vad kunden redan har gjort kan man analysera sönder och samman. Men vad gör kunden just nu? Missa inte tillfället när kunden handlar på stundens ingivelse – eller står i valet och kvalet. Personlig marknadsföring har tagit steget till realtid. Pricka in rätt tidpunkt för att komma med ditt erbjudande. Läs mer i detta whitepaper och ladda ner en gratis e-bok från IBM.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN IBM
Namn Företag Datum
Så undviker du AI-väggen
Så undviker du AI-väggen (234 KB)
IBM 2018-03-05
3 nya
3 nya "I" för framtidens CIO (623 KB)
IBM 2018-03-05
IBM Watson-as-a-Service
IBM Watson-as-a-Service (1,1 MB)
IBM 2017-03-23
Interaktiv marknadsföring i alla kanaler
Interaktiv marknadsföring i alla kanaler (3,4 MB)
IBM 2017-02-17
Här är de vanligaste videotabbarna
Här är de vanligaste videotabbarna (305 KB)
IBM 2017-01-24
Spelplanen för morgondagens retail
Spelplanen för morgondagens retail (407 KB)
IBM 2016-12-30
Därför får CMO:er mer budget
Därför får CMO:er mer budget (1,1 MB)
IBM 2016-11-01
Gör VD:n glad med Analytics
Gör VD:n glad med Analytics (154 KB)
IBM 2016-10-20
Du är inte bättre än din senaste prognos
Du är inte bättre än din senaste prognos (116 KB)
IBM 2016-10-14
Bli expert på Big Data Analytics
Bli expert på Big Data Analytics (2,5 MB)
IBM 2016-09-20
5 saker du måste förstå om kunden
5 saker du måste förstå om kunden (2,1 MB)
IBM 2016-09-13
Missad affär – men bättre kundrelation
Missad affär – men bättre kundrelation (873 KB)
IBM 2016-09-06
Gör du affärer i realtid?
Gör du affärer i realtid? (3,4 MB)
IBM 2016-09-06
Därför är kundanalys stressande
Därför är kundanalys stressande (195 KB)
IBM 2016-09-06
Kundupplevelsen ska vara som en butler
Kundupplevelsen ska vara som en butler (1,1 MB)
IBM 2016-08-23
Därför ger 97 procent av besökarna upp
Därför ger 97 procent av besökarna upp (98 KB)
IBM 2016-08-23
Kreativ förstörelse som strategi
Kreativ förstörelse som strategi (797 KB)
IBM 2016-08-16
Fånga kunder med cognitive
Fånga kunder med cognitive (1,3 MB)
IBM 2016-06-20
Personifiera allt som rör sig
Personifiera allt som rör sig (248 KB)
IBM 2016-06-20
[Forrester] ”Box får 10/10 inom säkerhet”
[Forrester] ”Box får 10/10 inom säkerhet” (712 KB)
IBM 2016-06-15
Kundbeteende på 5 minuter
Kundbeteende på 5 minuter (101 KB)
IBM 2016-04-22
HANA-as-a-Service
HANA-as-a-Service (189 KB)
IBM 2016-04-08
Vasaloppet-as-a-Service
Vasaloppet-as-a-Service (117 KB)
IBM 2016-02-08
Älskade silos?
Älskade silos? (391 KB)
IBM 2016-01-22
Kompatibel molntransformation
Kompatibel molntransformation (131 KB)
IBM 2016-01-22
Stoppa APT-attacker igår
Stoppa APT-attacker igår (285 KB)
IBM 2016-01-22
[CDO-guide] Från strategi till handling
[CDO-guide] Från strategi till handling (342 KB)
IBM 2016-01-12
5 anledningar att anställa en CDO
5 anledningar att anställa en CDO (1,4 MB)
IBM 2016-01-12
Så väljer du planeringsverktyg
Så väljer du planeringsverktyg (331 KB)
IBM 2016-01-07
Varför NoSQL?
Varför NoSQL? (241 KB)
IBM 2015-12-21
Chief Data Officer på 5 minuter
Chief Data Officer på 5 minuter (412 KB)
IBM 2015-12-08
[ebook] Big Data utan floskler
[ebook] Big Data utan floskler (6,4 MB)
IBM 2015-12-08
[infographic] AI tar över datacentret
[infographic] AI tar över datacentret (389 KB)
IBM 2015-11-26
[e-handel] Så tänker du B2B
[e-handel] Så tänker du B2B (633 KB)
IBM 2015-11-23
Vad tycker ditt nätverk om mobilitet?
Vad tycker ditt nätverk om mobilitet? (165 KB)
IBM 2015-11-17
Ingenjörskonst for Dummies
Ingenjörskonst for Dummies (2,0 MB)
IBM 2015-10-13
Från koncept till ka-ching på 90 dagar
Från koncept till ka-ching på 90 dagar (7,2 MB)
IBM 2015-10-01
Go from concept to commerce in less than 90 days!
Go from concept to commerce in less than 90 days! (7,2 MB)
IBM 2015-10-01
Hybrid Cloud for Dummies
Hybrid Cloud for Dummies (3,0 MB)
IBM 2015-09-16
Hybridmoln för dummies
Hybridmoln för dummies (3,0 MB)
IBM 2015-09-16

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group