Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Salesforce.com
Salesforce.com
 
UTVALDA WHITEPAPERS
100 bästa säljtipsen ever

Salesforce.com 2016-03-14

100 bästa säljtipsen ever
Säljprocesserna förändras. Dagens B2B-köpare är slipade informationssökare som kontaktar leverantörer först i senare delen av köpprocessen. Det kan både vara bra och mindre bra beroende på hur din organisation står rustad för de förändringar digitaliseringen innebär. Ta del av 100 tips som stärker dina kort under 2016 och framåt.
Forrester: digitalisera eller försvinn

Salesforce.com 2015-12-21

Forrester: digitalisera eller försvinn
Kundernas behov av snabb och effektiv kundtjänst ökar och kanalvalen förändras. Idag har webbaserad självbetjäning passerat de traditionella telefonkontakterna, vilket ställer nya, utökade krav på företagens kundtjänst. Först när ett ärendes vikt trappats upp, väljer man direktkontakt vilket ställer ytterligare krav på helpdeskfunktionerna och livekanalerna.
5 tips för friktionsfri kundservice

Salesforce.com 2016-03-21

5 tips för friktionsfri kundservice
Hur fungerar modern kundservice? Enkelt - det är bara att gå till sig själv. Du förväntar dig inte bara bra service i allmänhet, du förväntar dig att få samma information och service oavsett ärende, kontaktyta, handläggare, tid, plats och bildskärm. Funkar det friktionsfritt, blir du en friktionsfri kund. Enkelt. Men hur ska din organisation agera? Läs här.
Tecken på att du verkligen behöver ett CRM

Salesforce.com 2015-04-01

Tecken på att du verkligen behöver ett CRM
När en verksamhet växer så är det en utmaning att hålla koll på kunder och alla affärsprocesser. Ta del av denna guide från Salesforce och få hjälp med er CRM strategi.
[ebook] Detta är modern kundservice

Salesforce.com 2016-03-29

[ebook] Detta är modern kundservice
Hur byggs nya tidens kundservice? Hur påverkas kundservice av Internet of Things (IoT) och allt mer mobila kunder? Hur bör en serviceorganisation hantera alla data för att ge kunden en bra serviceupplevelse? När kundservice blir det nya säljet blir det allt viktigare att företagets kanaler lever där kunderna lever.
CRM-strategi från grunden

Salesforce.com 2016-04-18

CRM-strategi från grunden
När varken papperslappar eller kalkylark räcker till längre börjar det bli dags att tänka på CRM – Customer Relationship Management. CRM är inte bara en trendig förkortning. För vad ska man göra när ingen vet var kunderna finns. Detta whitepaper förklarar vad CRM är och hur det sparar tid och pengar, och varför ett gränssnitt för smarta mobiler bör vara en självklarhet.
2015 State of Service

Salesforce.com 2016-01-29

2015 State of Service
Denna undersökning av 1912 serviceföretag från hela världen visar att cheferna har förstått vad kunderna vill ha. Men undersökningen har också ställt insikter mot utfall. För bästa service bör företaget ge servicemedarbetarna rätt att fatta beslut på stående fot – och gärna också ge kunderna verktyg för självbetjäning.
Är man liten ska man sälja stort

Salesforce.com 2015-02-12

Är man liten ska man sälja stort
Namn är inte pengar, men namn plus information kan bli pengar – leads. För en mindre säljorganisation är det extra viktigt att knyta ihop informationen snabbt och överskådligt.
Väx upp med CRM

Salesforce.com 2016-05-09

Väx upp med CRM
5 eller 5000 anställda - bra CRM-system växer med företaget. Att vara liten är förhoppningsvis en övergångsfas, därför är det viktigt att du inte faller i fällan att skaffa ett CRM anpassat för SMB-företag. ”Vuxna” CRM kostar inte mer, speciellt inte om du räknar in de byten du slipper i framtiden. Vad ska du tänka på när du väljer ett framtidssäkert CRM? Salesforce har förstås sitt svar på den frågan. Å andra sidan - de, om några, borde veta.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group