Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
Stäng
Sök
Whitepapers från SAS Institute
SAS Institute
 
UTVALDA WHITEPAPERS
2030 – då är kunden digitalare än du

SAS Institute 2020-05-14

2030 – då är kunden digitalare än du
Om du kunde snabbspola till 2030, hur tror du att kundupplevelsen skulle se ut? Visserligen klagar nästan alla, inte minst e-handelskunder, på digitala nymodigheter – men de lär sig att älska dem. Så kommer kunderna att prova kläder i virtuella provhytter 2030? Hänger ditt företag med? Här resonerar SAS Institute om trender inom kundupplevelse med siktet ställt tio år framåt i tiden.
Så tycker Nordiska IT-chefer om Hadoop

SAS Institute 2015-03-18

Så tycker Nordiska IT-chefer om Hadoop
Äntligen! Nu har 2015 års undersökning om användningen av Big Data och Hadoop bland 300 av de största företagen i Norden presenterats. Denna undersökning från SAS Institute och Intel är obligatorisk läsning för alla som vill ha koll på utvecklingen av Big Data och Hadoop i Sverige och Norden.
Doktor – eller dator?

SAS Institute 2020-05-14

Doktor – eller dator?
Frågan är överspelad. Svaret är: båda. Analys baserad på stora datamängder kompletterar läkares och sjuksköterskors kunskap och erfarenhet. Kroppsburen utrustning hjälper sjuka med dosering av läkemedel och förebyggande av akut insjuknande. Testning av nya läkemedel kan göras med tidsbesparing. Läs om nya trender i hälso- och sjukvård i detta whitepaper från SAS Institute.
Spåra penningtvätt med AI

SAS Institute 2020-05-14

Spåra penningtvätt med AI
Att upptäcka och stoppa penningtvätt är inte längre något enbart för polisen. Banker har betalat enorma skadestånd för att de inte har stoppat sådana betalningar. Problemet är: vem har de bästa experterna på hur man döljer penningflöden: bankerna, polisen – eller knarkhandlare och terrorister? Här beskriver SAS Institute har man använder AI och maskininlärning för att vara steget före penningtvättarna.
[post Covid-19 research] Kundupplevelsen dikteras inte av låga priser

SAS Institute 2021-05-26

[post Covid-19 research] Kundupplevelsen dikteras inte av låga priser
Denna undersökning från SAS Institute beskriver hur kundernas preferenser och beteenden har förändrats till följd av pandemin och vad som krävs för att möta denna förändring så effektivt som möjligt.
Så vässar du kvartalsprognosen med AI

SAS Institute 2021-06-15

Så vässar du kvartalsprognosen med AI
Intelligent automatisering som drivs av AI och ML förändrar sättet företag gör affärer. Den snabba användningen av automatisering hjälper oss att sätta nya standarder för effektivitet, hastighet och funktionalitet.
Digitala myndigheter är mycket mer än e-blanketter

SAS Institute 2020-05-14

Digitala myndigheter är mycket mer än e-blanketter
Alla talar om digitalisering och det är inte bara snack. Digitala rutiner för hantering av blanketter och uträkningar har sparat tid, pengar – och papper. Men – it-system i stat, region och kommun kan göra mycket mer än så. Prognoser, utvärderingar, opinionsundersökningar. It-system kan upptäcka slöseri och bedrägerier. Läs mer om potentialen för digitala myndigheter i detta whitepaper från SAS Institute.
[checklista] Så överlever du EU:s datalag

SAS Institute 2016-08-17

[checklista] Så överlever du EU:s datalag
Det är ingen överdrift - med böter upp till fyra procent av företagets GLOBALA omsättning löper många företag risken att i värsta fall gå omkull. Kundens makt över sina data ökar väsentligt och du behöver vara på tå för att möta de nya kraven. I detta whitepaper från SAS Institute listas de fyra viktigaste punkterna att se över i din organisation.
Hemligheten bakom leveransen av en exceptionell kundupplevelse

SAS Institute 2021-01-08

Hemligheten bakom leveransen av en exceptionell kundupplevelse
Kundernas behov, vanor, köpbenägenhet, tillfredsställelse, ekonomisk riskaptit och andra kritiska faktorer är alla exempel på värdefulla uppgifter som din organisation kan ha. Det är mycket information att veta om varje kund, och du behöver insikter som är användbara, korrekta och snabbt levererade.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group