Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från SDL
SDL
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Web Content Management för stora sajter med ännu större krav

SDL 2013-10-21

Web Content Management för stora sajter med ännu större krav
Läs vidare hur SDL Tridions Blueprinting model kan skräddarsys för era exakta behov, oavsett vilken kanal det gäller. Webb, mobilt, sociala medier eller surfplattor.
I den mobila revolutionen regerar användarupplevelsen

SDL 2013-08-30

I den mobila revolutionen regerar användarupplevelsen
Läs detta så ska vi berätta varför användarupplevelsen är nummer ett vid användning av den mobila webben och digitala tjänster.
10 budord för webbpubliceringssystem

SDL 2013-09-09

10 budord för webbpubliceringssystem
I detta dokument tar vi en titt på tio faktorer som väsentligt bidrar till en framgångsrik upphandling och implementering av ett Web Content Management System (WCMS).
Nyckeln till effektiv marknadsföring

SDL 2013-10-10

Nyckeln till effektiv marknadsföring
Läs vidare i följande whitepaper om den nya metoden att mäta framgång inom digital marknadsföring; Positive Return on Engagement.
Bästa kunderna vet inte vad de vill

SDL 2015-12-03

Bästa kunderna vet inte vad de vill
Är det en bra idé att ge kunderna vad de vill? Faktiskt inte, om man ger kunderna vad de ville ha när senaste kundundersökningen gjordes. Att mäta och utvärdera vad som redan har hänt är bra och nödvändigt. Men att förutse vad kunderna vill ha innan kunderna själva vet är nyckeln till att vinna och behålla kunder.
Så gör du reklam intressant

SDL 2016-01-18

Så gör du reklam intressant
Gapa, skrik och vifta funkade igår. Reklam är alltför ofta irriterande skräp. Om du vill nå igenom måste ditt innehåll vara riktat, användbart, kärnfullt och vältajmat. Så istället för att göra som alla andra och mata Content-monstret, behöver du lära dig vilka 10% av ditt innehåll som gör 90% av jobbet att nå fram.
[ebook] Ditt digitala skyltfönster

SDL 2014-04-02

[ebook] Ditt digitala skyltfönster
Läs vidare i denna ebook från SDL för att lära dig hur sök, matchning, ranking och navigering kommer skapa den bästa upplevelsen för din digitala e-handel.
Så säljer du till folk med iPhone-nacke

SDL 2015-11-18

Så säljer du till folk med iPhone-nacke
Hur konverterar du en människa som knappt släpper blicken från mobilen ens när de sover? Och hur konverterar man dessa köpstarka 40-talister? Svar på bägge finns här. När du ska rikta dina marknadsföringskrafter mot de klart viktigaste målgrupperna ska du sikta på Baby Boomers och Millennials.
Nej, Världen är inte som Sverige

SDL 2015-12-07

Nej, Världen är inte som Sverige
Localization, att anpassa dina budskap och strategier till olika språk och marknader, är en konst. Att ta klivet ut från den trygga hemmamarknaden och etablera din marknadskommunikation i andra länder, kulturer och språk är förstås en utmaning. Men med koll på fem strategier har du en bra plattform att stå på.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group