Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från ServiceMax
ServiceMax
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Serviceorganisationens guide till schemaläggning

ServiceMax 2018-04-30

Serviceorganisationens guide till schemaläggning
Det finns en stark korrelation mellan effektiv schemaläggning och verksamhetens resultat. Att planera arbetet är a och o för bästa service. System för schemaläggning är i centrum av serviceorganisationer, och schemaläggning har stor betydelse för er "first-time fix rate". Det i sin tur har stor betydelse för hur kunden uppfattar er service; att behöva boka en ny oplanerad tid är inte populärt. Läs mer i detta whitepaper från ServiceMax.
Därför går serviceföretag till molnet

ServiceMax 2017-09-19

Därför går serviceföretag till molnet
10 anledningar varför service- och tjänsteföretag väljer molnet. Få organisationer är så mobila som service- och tjänsteföretag där många medarbetare rör sig ute på olika uppdrag, till exempel hemhjälp, tekniker, reparatörer, transportörer, säljare, och så vidare. För dem passar molnbaserat IT-stöd som hand i handsken, av uppenbara skäl. Eller är det alltid så uppenbart? Sitter företaget fast i otympligt IT-system? I detta whitepaper från ServiceMAX ges 10 argument varför molnet är helt rätt för mobila verksamheter.
Q&A om digital transformation

ServiceMax 2018-03-23

Q&A om digital transformation
Det är inom service och serviceorganisationer som tillverkande företag kan se fram mot ökande lönsamhet. Det blir alltmer tydligt att det är inom servicen och tjänsterna som dessa företag har möjligheter till, och utrymme för innovation och utveckling. Heather Ashton är utvecklingschef inom IDC Manufacturing Insights och svarar i detta whitepaper från ServiceMax på några intressanta frågor om den digitala transformationen inom serviceorganisationer.
5 myter om ERP

ServiceMax 2017-05-05

5 myter om ERP
Enterprise Resource Planning (ERP) tillhör en kategori applikationer som ofta får status av att tillhöra ”hjärtat i företaget”. Systemen är ofta kostsamma, har lång livslängd, byts ogärna ut och har inte sällan egenskapen att låta svansen vifta på hunden. För serviceorganisationer, med medarbetare i fält, är service ”hjärtat i företaget” och ett klumpigt ERP kan ibland vara till hinders för innovationer och utveckling av verksamheten. Detta whitepaper från ServiceMAX berättar om fem myter kring ERP, och sticker hål på ballongerna.
Mobil på fältet - 5 tips

ServiceMax 2017-09-15

Mobil på fältet - 5 tips
Mobilen, eller plattan, är servicearbetarens förlängda arm från organisationens IT-system ute på fältet, och ett mycket viktigt arbetsverktyg. Men val av mobila verktyg är inte så enkelt som att bara köpa det senaste, även om man inte ska glömma att det ger ett gott intryck utåt. Många faktorer spelar in i valet av det perfekta mobila arbetsverktyget. Läs mer i detta whitepaper från ServiceMAX
Så planerar du för oplanerade servicejobb

ServiceMax 2018-04-11

Så planerar du för oplanerade servicejobb
Oplanerad nedtid för teknisk utrustning, vare sig den står i egna faciliteter eller ute hos en kund, kostar allt mer pengar. Mellan 2014 och 2016 ökade kostnaden för nedtid hela sextio procent, enligt en undersökning från Aberdeen. Förr var det något man fick räkna med, men ökande krav från kunderna, och den tekniska utvecklingen, gör det allt mer relevant att få ned nedtiden, helst till noll. Läs mer i detta whitepaper från ServiceMax.
IoT - Mer än bara uppkopplade produkter

ServiceMax 2017-09-08

IoT - Mer än bara uppkopplade produkter
Volvos VD lär ha yttrat att Volvo nu är ett mjukvaruföretag. Visst, det ingår fortfarande en hel del hårt stål i en bil, men utvecklingen av uppkopplade ”smarta” produkter gör ändå uttalandet relevant. Uppkopplade produkter är större än IoT; Internet ger uppkopplade produkter allestädes närvarande och prisvärd kommunikation, men det är sakerna i sig som utgör revolutionen. De allra flesta produktföretag måste förhålla sig till denna utveckling - läs mer i denna rapport från Harvard Business Review.
IoT revolutionerar servicebranschen

ServiceMax 2017-09-19

IoT revolutionerar servicebranschen
Få branscher har som serviceföretagen en sådan stark utvecklingspotential i IoT. Tekniken är i mångt och mycket redan etablerad inom till exempel elbranschen med utvecklingen av smarta mätare. Men det är inte svårt att se vartåt det barkar i en bransch som i mångt och mycket kretsar kring underhåll och övervakning av all slags apparatur - bara fantasin sätter gränserna. För serviceföretagen innebär detta stora förändringar och förändrade affärsmodeller. Denna undersökning från ServiceMAX talar sitt tydliga språk.
Därför är teknikern bästa säljaren

ServiceMax 2018-04-03

Därför är teknikern bästa säljaren
Säljaren har svårt att komma till tals med kunden, samtidigt som ni kanske har folk inne hos kunden hela tiden. Efter att ni sålt produkten till kunden är servicen er praktiskt taget enda väg till kunden ett bra tag framöver. Servicen är därför extremt viktig, inte bara som en del av affären, utan även som en väg till merförsäljning och organisk tillväxt. Servicepersonalen på fältet är därför organisationens öra mot rälsen och en nyckel till fortsatt framgång. Läs mer i detta whitepaper från ServiceMax.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group