Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng
Sök
Whitepapers från Upsales
Upsales
 
UTVALDA WHITEPAPERS
Läs på om pålästa kunder

Upsales 2018-06-25

Läs på om pålästa kunder
Alla har nog varit med om detta: Innan man går till butiken kollar man produkterna noga och läser på. Väl i butiken ställer man en fråga man inte hittat svar på, varpå butikspersonalen läser på produktens etikett. Ridå. Det trista är att detta börjar gälla även för B2B-produkter än bara hudcréme eller en cykel. McKinsey pekar på att det mest "avtändande" under köpresan är bristande kunskap. Säljare behövs, men hur ska säljaren tackla utvecklingen? Läs mer i detta whitepaper från Upsales.
Så blir du en smartare B2B-säljare

Upsales 2018-06-25

Så blir du en smartare B2B-säljare
Företagsköparnas köpbeteende förändras i takt med teknikutvecklingen och tillgång till information om marknaden, leverantörerna och deras produkter. Information som ofta tillgängliggörs av leverantörerna själva genom Inbound Marketing. På samma gång ökar Account Based Marketing med fokus på ett mindre antal stora men svårfångade konton. Upsales manar i detta whitepaper att både behövs, men det kräver också att organisation och system samverkar.
Därför ska du slå ihop Sälj & Marknad

Upsales 2018-06-25

Därför ska du slå ihop Sälj & Marknad
Som kunder kollar vi upp saker innan vi bestämmer oss för köp. Vi har väl alla himlat när butikssäljaren läser innantill på förpackningen. Det gäller ju i ännu högre grad B2B-kunder; där synas alternativen noga, inte sällan genom det säljande företagets marknadsföring. Som säljare är det svårt att möta upp redan insatta köpare. Sälj och Marknad behöver komma närmare varandra, kanske till och med slås ihop. Upsales menar i detta whitepaper att utmaningen är både organisatorisk och en fråga om informationsdelning.
 
SAMTLIGA WHITEPAPERS FRÅN UPSALES
Namn Företag Datum
Därför ska du slå ihop Sälj & Marknad
Därför ska du slå ihop Sälj & Marknad (2,9 MB)
Upsales 2018-06-25
Läs på om pålästa kunder
Läs på om pålästa kunder (2,1 MB)
Upsales 2018-06-25
Så blir du en smartare B2B-säljare
Så blir du en smartare B2B-säljare (2,3 MB)
Upsales 2018-06-25

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group