Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
Stäng
Sök
Whitepapers från Zendesk
Zendesk
 
UTVALDA WHITEPAPERS
När kunderna klagar hemifrån

Zendesk 2021-04-08

När kunderna klagar hemifrån
Kundtjänsten tar smällen när e-handeln växer. Folk handlar på nätet som aldrig förr under pandemin, och det blir många nybörjarfel – både hos kunder och företag. Resultatet kan bli lång väntetid hos kundtjänsten. Mer e-handel följs därför av mer missnöje. I detta whitepaper redovisar ZenDesk status för e-handel och kundtjänst i hela världen och föreslår en utväg.
De tre spelplanerna för helpdesk

Zendesk 2021-03-18

De tre spelplanerna för helpdesk
Helpdesken visar vad företaget går för. Den är det ansikte som kunden ser. Kanske enda mänskliga kontakten. Här är en undersökning där ZenDesk utvärderar hur företag klarar digitalisering av kundkontakterna. För en del företag sitter det i DNA:t, för andra är det en pågående omställning. Olika typer av företag har olika problem – och olika lösningar.
Mindre säljsnack – mera samtal

Zendesk 2021-11-22

Mindre säljsnack – mera samtal
Till sist handlar det inte om vad kunden köpte. Det handlar om ifall kunden kommer tillbaka. Kundens upplevelse – customer experience, CX – är det som bygger en levande relation med företaget. Vare sig det gäller försäljning, support eller reklamationer. Ladda ner denna e-bok från Zendesk och läs en ingående studie om CX-mognad – det som gör att kunden känner sig välkommen – gång efter gång.
Sådana är kundernas förväntningar på en modern kundservice

Zendesk 2020-06-16

Sådana är kundernas förväntningar på en modern kundservice
Känner du din målgrupps favoritkanal för reklam, försäljning och kundservice? Vet du om försäljning och kundservice fungerar tillräckligt bra? Och i vilken utsträckning lever du upp till kundernas förväntningar?
It’s not the sales pitch – it’s the dialogue

Zendesk 2021-11-01

It’s not the sales pitch – it’s the dialogue
What matters is not what the customer bought. What matters is if the customer will return. It’s the customer experience, CX, that makes for a lasting relationship with your organization. Whether it’s about sales, support or customer issues. Download this eBook from Zendesk and read an in-depth study of CX maturity – the art of making the customer feel welcome – and come back.
Nu är det personligt: Sociala meddelanden kräver support och kundservice

Zendesk 2021-06-21

Nu är det personligt: Sociala meddelanden kräver support och kundservice
Kunder har med oöverträffad hastighet ändrat preferenser i förhållande till de kanaler de föredrar att använda för service och support. Tjänster som Facebook Messenger och WhatsApp föredras alltmer, och bara 2020 ökade populariteten för sociala meddelandetjänster med 110 procent.

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Dario Nazemson | Om cookies, personuppgifter & copyright
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 | Copyright © 2018 International Data Group